|
|
|
|---|---|
|
Tänkte införskaffa en extra bil som ja kan ha som vinter och bruksbil. Inne på ev en 520 e34 touring efter 93. Hur e dessa på vintern, stabila eller livsfarliga? Haft haft antispinn på tidigare bakhjulsdriva bilar ja kört vintertid, och ibland så arbetar ju asc systemet ganska duktigt även under normal körning. Är den ok vintertid eller ska man satsa på framhjulsdrivet? | |
|
En riktig bil driver på bakhjulen!! Hade en 525i -91:a får några år sedan, det var den mest balanserade bilen jag kört hittills , gick finfint att sladda kontrollerat med. Kör man bara med bra däck och förstånd så funkar bakhjulsdrivet bättre än framhjulsdrivet tycker jag. /Maxax |
|
|
Har själv köpt mig en 520i Touring -93 för att ha som vinterbil. Tror den kommer funka kalas. Har tidigare haft en sedan samt en touring 525 e34 som brukats vintertid. Varit riktigt nöjd med dessa två ///Micke 325i Turbo Touring e30 460hk/625nm |
|
|
Jag har en 520 -90 som vinterbil. fungerar kallas skulle inte byta den mot nått annat! Iom att det är ganska stor och långt så är den trevligt att köra när det är halt. När det finns tillfällen så sladdar jag och leker och den beter sig riktigt trevligt inga hetsiga rörelser man känner var den är på väg och den är lätt att parera sladdar med eller hålla ut dom om man vill det *ler*. Men bra däck är att rekommendera annars kan man bli stående i en lätt uppförsbacke vid rödljus i stan när det är riktigt halt. Ta det bara lungt i början så lär man sig att kör en bil utan alla hjälp medel som antisladd osv. jag har inte ens ABS på min och det har fungerar hitils. |
|
|
Köp en med antispinn så är det lugnt, då slipper man överraskningar när man inte är beredd och samtidigt så är nöjet bara en knapptryckning bort. Det är ju de här överraskande isfläckarna etc som man inte räknar med som är det otrevliga, när man körde 740iA tidigare och lampan kunde börja blinka under en omkörning i 120 börja man fundera på hur det hade gått utan antispinn... ;) //Magnus |
|
|
kör man en bil utan antispin är man van vid det och är lite lättare på gasen, och som min som inte har lamelldiff så spinner nästan alltid bara ett hjul så då är man varnad om hur halt det är =) men antispinn är ju till för att det ska vara säkert så det är ju att föredra om man kan välja! |
|
| Har man riktiga däck så är det säkert ganska tryggt. Men som sagt överraskande isfläckar kommer man väl aldrig undan... Tror de får bli en 520, har ingen lust att köpa nåt annat än bmw :) Finns liksom inget som tilltalar i den prisklassen de ligger i som kan mäta sig med e34 tycker ja. Vill inte lägga ut för mkt på en dyrare/nyare bil heller då ja inte har råd med fler.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.