AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.186

lila M3 e36 -95 på blocket Någon som vet något om denna?

Hejsan har tittat lite på den här: Länk
Kollat upp så mycket jag kan vid transport styrelsen osv visst har den många ägare o import osv. säljaren skriver kamrem. men de ska ju va kamkedja.

MEN är det någon som vet något om denna bil? Jag har inte haft någon speciellt kontakt med säljaren då han inte verkar så hajj på bilar. Men den har ju haft ett par ägare så någon som känner någon som känner någon som ägt denna bil eller kollat på den och berätta lite om dens historia?
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Tyvärr vet jag inget om bilen... Men tänkte bara tipsa om att jag själv kontaktade Transportstyrelsen (dåvarande Vägverket) och fick mailat massor av dokument om min M3'a när jag skulle köpa den.

Där fanns komplett ägarhistorik sen regdatum, skatteinbetalningar, av- och påställningsperioder m.m. Kolla om du kan få ut detta, ring runt till ett par av de tidigare ägarna och fråga ut dom. Ofta är de väldigt seriösa och pratar glatt om alla brister de kan erinra sig.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Det du bör göra är ett M-test så slipper du undra och oroa dig!

Det är värt vart enda krona då dom går igenom hela bilen inkl komptest av motor mm!

Ring motormännen o boka tid!
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Den första m3:an med kamrem?? ;)

Nja han verkar inte riktigt veta vad han pratar om.
Jag har en likadan och jag har kamkedja :) hehe.

Mvh

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Transportstyrelsen.se får du massor info,
Sen tar du regnr och går till din BMW verkstad och får säkert ännu mer info.

Inget personligt nu, men ska det vara så svårt att engagera sig lite? Börjar bli rätt trött på liknande inlägg här på forumet, snart varje bmw som är till salu på blocket. Som ska diskuteras här...

Jag vill ha givande inlägg ;)

sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Det är väl inget fel med att fråga om en specifik bil här?? Även om det kan bli lite tjatigt.. Har man tur kanske en tidigare ägare skriver av sig och det är enligt mig värt en hel del.
Men givetvis, Transportstyrelsen+M-test så har man all nödvändig info=)

Jag hade nog iaf letat efter en annan bil. Den där har gått långt och att ägaren inte verkar så hajj på bilar känns sådär. Men den kan också vara ett klipp!?

sjobussen
Du får nog lära dig läsa lite ordentligare

jag skrev "Kollat upp så mycket jag kan vid transport styrelsen osv visst har den många ägare o import osv. "

Vilket betyder just det att jag har kollat så mycket jag kan via regnr.

o ja vill inte veta hur många ägare den haft och sånt för det vet jag ju redan? utan jag undrar mest om någon här känner till bilen o känner någon som ägt den som kan berätta om den är svinkörd o fusklagad eller välvårdad.

Jag vill också ha givande inlägg och ditt gav inget förutom små drag inkompetens
o jag menade tyvärr personligt nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.