|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Kopplingen börjar att ge sig, tänkte byta den snart men har problem att hitta ett bra (billig) ställe att köpa ifrån. Vet någon nummret som en lamell ska ha, eller någon kod så att man hittar rätt produkt. 530i v8 -93 Mvh | |
|
tjena, har en likadan bil som du har, säg till om du hittar billig koppling, det bästa och billigaste ja hittat är mekonomen...3341 kr... några andra problem du haft med bilen? mvh kim |
|
|
Snokade runt i webben, hittar typ för 1500-1600 kronor Nya kopplingar, fast dessa annonseras på bildelsbasen-och liknande sajter. Kanske låter jag snål, men gav bara 9000 för bilen, och då är tanken att köra budget-version på allt :))) Jag har annars en Saab 9-5 koppling 1999 2,3T (Sach-märke) Undrar om den passar? Det brukar väl lukta ibland, när man stiger ur bilen. Och så om man står i trafikljuset och håller bilen med koppling-pedalen gasar bilen själv med jämna mellanrum. Kanske det är inte så slitet, men 24 000mil + ihjälslitna bakdäck var det från början. |
|
|
hehe okey, skapligt billigt, skicka gärna en länk på det! hehe det är bara riva isär kopplingen och kolla jämföra. men tror ej det passar har den känningen på mig :P dock kanske du behöver en ny slavcylinder eller 2 till kopplingen? ett helvete och lufta och blir det luft i systemet så funkar det ibland, ibland inte, hade enormt problem på min audi med det där..visade sig att det var fel olja i hydralsystemet...skulle vara en unik och det var det ju inte...någon klåpare som hällt i biltema olja typ då haverera hela systemet....tar kopplingen långt upp förrresten? en fräsch koppling ska greppa så nära golvet som möjligt! |
|
|
Länk Jag köpte nyss här till en annan bil. Fick performancelamell inkl frakt för ca 800 kr. Med moms och tull ytterligare 2-300, alltså ca 1000 kr totalt. Ganska snabb frakt också. |
|
| Tror det är 1 1/8 tums axel med 10 splines, 240mm diameter, på den liksom många andra bmw, men ring och kolla med meca eller mekonomen för säkerhets skull om dessa mått, så kan du ju själv leta lite på nätet. | |
|
Per Svenssons Bildemontering AB Länk Testa här. Koppling tår där uppe, så det är ju en indikering på dagsläget. Men har tyvärr inte råd o tid med det hela. Får väl köra lite lungare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.