|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa en 318is -93 i morgon hade jag tänkt, och vill gärna ha lite snabb hjälp från er om vad jag ska kolla innan pengarna lämnas över? Finns det några vanliga generella fel på denna modell eller är den ganska "safe" att köpa? Kändes konstigt att köra en BMW utan sexa..förhoppningsvis så blir den billigare i drift iaf.. | |
gagge |
du har ju haft bmw så kolla på de mesta.. kolla växellådan så den inte läcker, kolla dämpare, bussningar, drivaxlar m.m. lyssna o titta på allt.. jag snackar av egen erfarenhet... |
|
Spindellederna är ett sorgebarn på E36 (ej M3)! Växellåda och bakaxel läcker ofta olja, inte så dyrt att fixa, men jäkligt dyrt om du kör torrt på olja. Övre stötdämparfästen bak kan glappa, billigt att fixa. Bussningar i bakvagnen brukar bli slitna efter ett par år. En del styrväxlar kan börja läcka, utbytesenhet (går ej att renovera själv) kostar ca 10 000kr plus arbete. I övrigt kolla standardgrejor som vid alla bilköp. Tänk på att det är en modell som inbjuder till hård körning. Historiken är alltid intressant på gamla bilar. Glöm inte att kolla om det finns restskulder eller liknande på bilen innan du betalar. Lycka till! |
|
|
Hittade en websida med info om svaga punkter mm: Länk Mvh |
|
| Tack Johan.B! Det där var en bra sida! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.