|
|
|
|---|---|
|
Som topic lyder. Är det stor skillnad mellan logic7 och vanliga hifipaketet med 10 aktiva högtalare? Tror det kallas professional?? Går det att eftermontera logic7? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. | |
|
Logic7 och HiFi-System Professional är samma sak - utrustningkod 677 HiFi-högtalarsystem är det mer standardbetonade - utrustningskod 676 Tyvärr har jag inte någon kommentar om skillnad i ljudkvalitet. ___ //Ulf |
|
|
Då kanske du kan reda ut detta lite för mig =). Jag har Radio Professional med Professional Navi, men hifhi- högtalarsystem med 10 aktiva högtalare? Jag har inte Logic7. Men det finns alltså inget som heter professional radio? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Radio PRO har du automatiskt eftersom du har navi. Då får man två FM mottagare, så du kan lyssna på vad du vill och samtidigt ta emot TMC meddelande. Logic 7 låter mycket bättre än HIFI systemet - har provat båda :) |
|
|
Som Sim beskriver så har du Radio Professional. Man får alltså hålla i sär själva radioenheten som finns både som Businell och Professional med de olika högtalarpaketen. Jag har inte 100% koll men som jag tolkar det så finns det - Standard - HiFi-högtalarsystem (kostade 520 EUR -06) - HiFi System Professional aka Logic7 (kostade 1250 EUR -06) - Individual High End (har sett flera annonser med detta) Vad jag hört från flera är att Logic7 verkligen låter bra och att det är en rejäl skillnad mot HiFi. Att uppgradera i efterhand brukar ofta både vara mycket jobb och kosta en hel del. Det finns väl en internationell E60-site och där har det säkert varit uppe för diskussion. ___ //Ulf |
|
|
Individual High End finns endast på LCI modellerna (aka. faceliftade E60/61). HiFi System Professional aka Logic7 är högsta nivån på den icke faceliftade E60/61. |
|
|
Enligt flera inlägg i på e60 forums så fick Logic 7 sämre högtalare och därmed sämre ljud efter LCI (facelift). Jag är även helt övertygad om att min 116i pre-lci med HiFi lät bättre än min 120dM LCI med HiFi så ibland ändrar BMW specifikationerna men behåller namnet på utrustningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.