|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har funderat på en 04as 525i E61a (alltså nya karossens touring) Och jag undrar kort och gott ifall det är något man skall akta sig för vad det gäller dessa bilar? Länk En länk till bilen.. lämna gärna din åsikt.. bra som dålig, kan vara nyttigt att höra! :) | |
|
Inget direkt du skall passa dig för. Vissa (jag bland annat) har haft problem med att dräneringsrören till panoramatakluckan sätter igen med vatteninträngning i kupén som följd. Jag ångrar dock inte att jag köpte en bil med panoramatakluckan då jag tycker att det blir en helt annan bil med takluckan. Bra med utrustning på den bilen du länkade till! Aktiv styrning dissar vissa, jag tycker dock att den är kanon! |
|
|
En del har haft problem med nivåregleringen som ger felmeddelanden eller att bilen "sätter" sig där bak. Gasdämparna till bakluckan fungerar ibland dåligt vid kall väderlek så att luckan inte går hela vägen upp av egen kraft. Ett känt problem och många har blivit bytta på garantin. Jag bytte i vintras och nu när hösten kommer så börjar de nya redan krångla. Det kan komma in fukt uppe vid bromsljuset i bakluckan. Där sitter mottagaren till centrallåset. Effekten kan bli att bilen inte vill reagera på fjärrkontrollen så att man får öppna bilen med den vanliga nyckeln i dörren. Då läses inte alla inställningar in. Fukten från panoramaglastaket, som nämns i tidigare inlägg, kan leta sig ner under reservhjulsbaljan. Där sitter flera styrboxar och om dessa blir fuktiga kan man få massor av elektroniska fel. En del har även haft problem med att panoramaglastaket inte sluter till ordentligt och därmed får man in vindbrus i kupén. |
|
|
Har också Panorama glas tak och tycker det är kanon man får blåsa dräneringen i mellan åt annars så är ju den motorn en gammal beprövad motor som inte har så många fel i övrigt har jag redan haft lite problem med rost som iofs gick på garantin Om just den bilen är topp utrustad kan man alltid diskutera men priset verkar vara rätt Ok + för stolarna + för panoramaglastak + för miltalet + för färgen ? står den på bil firma i så fall får man ju garantier Hoppas att du hittar vad du söker Ha de T |
|
|
hur "blåser" man dräneringen? förstår inte riktigt hur det ser ut? är det nå slags rör som går ner genom hela bilen som ska ta vattnet som hamnar på panoramataket eller? verkar som att bilderna är tagna på en frima, samt har den ju en såndär matta som firmor brukar ha, men annonsen verkar vara utlagd av en privatperson... Visst är det 04 och framåt man har 12 års rostskyddsgaranti? mitt bakhuvud säger att de var från typ 09-09-04 eller nått liknande? hur vet man ifall bilen har 12 års eller inte?? Tack för svaren hittills :) |
|
|
Bara stolarna gör ju att den är intressant. Sen att den har en snygg färg, HiFi-paket, panoramatak och skapligt miltal tycker jag gör den ännu intressantare. Det enda som jag stör mig på varje gång jag kör min 525ia Touring -05:a är de punkteringsfria däcken, men det man man knappast belasta bilen för. |
|
|
12 års rostskadegaranti gäller för bilar uttagna 2004-01-01 eller senare. ___ //Ulf |
|
|
Ja det är 12 års rostskyddsgaranti på den maxax varför har du inte byt ut dina däck ? Jag menar om de stör dig så Ha de T |
|
|
Programmer - tack för det :) då vet jag alltså att den har 12 års :) maxax - jo jag tycker den verkar helt klart intressant med... Dock undrar jag varför du stör dig på dina punkteringsfria däck? vad är det som skiljer dom åt från "vanliga" däck körmässigt?.. är bara 18år och har inte hunnit haft så många olika däck ännu :P |
|
| Kolla så att inga ledningar är av i bakluckan. Jag fick nyligen "renovera" alla ledningar i såväl vänstra som högra bakluckeövergången ( de som inte var av var ordenligt skadade). Det är väl inte direkt lätt att se trasiga ledningar då man måste lyfta ned delar av taket, men kolla att glasluckan går att öppna, bakrutedefrostern fungerar, radion fungerar då risken annars är att det finns ledningsbrott pga en idiotisk kontruktionsmiss. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.