|
|
|
|---|---|
| Tror ja har rasat bakaxeln eller om de är lådan,Gasa iväg ganska ordentligt så lixom knäckte de till, har precis fått hem bilen efter att de hände, när man lägger i växeln så låter de bang bang bang bang, tror de kommer från bak iaf, kan de vara piongen som e åt helvete eller? sen kom de upp nåt i instrumentet de stod "TRANS FAILSAFE PROG" nån som vet vad som hänt me min pärla??? tacksam för alla svar.... | |
|
Hissa upp häcken och snurra på hjulet, själv tror jag på att drivaxel har gått av som det ska (alltså om det ska av så går den av rätt och inte skada något annat) Axeln har förhoppningsvis gått av i "sprickspåret" eller någon deformerings yta och det är inte plant och när det roterar så skjuts axeln ifrån lite och sedan "pangar" mot igen. Jag håller tummarna att du hittar felet och det är inget allvarligt |
|
| kan även vara kardanen, det har hänt mig att den gått av, även en kompis har lyckats med det ,lycka till | |
| men om de är en drivaxel så skulle väl ena hjulet driva på fortfarande`? | |
|
Inte om bilen saknar differentialbroms, då kommer du inte en meter om ena drivaxel gått av. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| har hissa upp bilen nu, får nog riva isär bakaxeln, har provat snurra på hjulen o andra står helt still, händer inget när ja snurrar kardan heller, troligen axeln som rasat... jäla skit!!! | |
| våran 730 sköt vi bakaxeln på. smattra bara till lite, sen va de noll drivning. Är ju iaf inte så svårt å byta bakaxel om man inte hittar på för många fastrostade bultar till drivaxlarna dvs... | |
| Känner mig lite dum när jag läser min förra inlägg, BMW har ju delad bakaxel.. min beskrivning är för en helaxel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.