AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.022

Värdering e46 m-sport 2005a

Hej.

Tänkte höra vad en e46 318 touring med m-sport paket II kan vara värd?
Lämpligt annonspris samt försäljningspris?

Bilen är fullservad
sapphire svart metallic
18000 mil.
sv-såld
2-ägare

vad tror ni?

Tack på förhand

/jens
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Du skulle nog behöva speca utrustningen men förutsatt att det är ett original m-sportpaket inkl m-fälgar, m-ratt, sportstolar etc skulle du säker kunna sätta ut den för 89'-99'. Är det nyservad, fin skick, Xenonon, ACC, Läder och bra däck, sommar och vinter så är den både mer lättsåld och mer värd.
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Jag köpte en lika bil i våras (april/maj) för 100k. Dock har ju priserna justerats ned sedan dess. Jag var fullt medveten då om att kunde hitta en betydligt billigare 318 touring. Dock resonerade jag så att att ett orginalmonterat M-sportpaket, för mig personligen, var värt en hel del extra pengar eftersom 318-touring med denna utrustning är väldigt ovanlig.

Min hade facelift, nya motorn, -02 (11/01), saphire svart metallick,, 11,5k mil, sv-såld, få ägare, välservad (inkl. ny baklucka,motorhuv), original m-sportpaket (17" m-fälgar, m-ratt, sportstolar[mocka/antracit], instegslister, fotstöd, svart innertak etc), M-sport dämapare/sänkning, komfortpaket, ej xenonon, ej läder, ej navi. Bilen var i mycket gott skick (defekt bakrutevärmare).

Jag vill tro att en köpare av din bil tänker lite som jag gjorde; alltså krav med m-paket, men vill kunna köra billigt och låga driftskostnader. Då står man i valet att köpa en vanlig 318 och köpa nytt M-sportpaket (inkl. lack), vilket blir dyrt. Mitt råd är att sätta ut bilen i det högre spannet och invänta rätt köpare. Jag letade i över ett år innan jag hittade min 318, har inte heller sett någon 318 touring med orginalmonterat m-sport sedan dess.

Mvh Henrik.
Hej
Tack för responsen.
Utrustningen är det som är standard för m-sport.
sportstolar i "alcantare" m-ratt, m-instegslister, svart-innertak, m68 fälgar etc. Utöver detta är det sedvanlig utrustning acc, regnsensor mm

Jag får väl sätta ut den för 90 papp och se vad som händer.

/Jens
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.