|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hur mkt har ni betalt för er inspektion II?? Och vad är ett rimligt pris för för denna service på en 320I -03?? | |
| Jag gjorde precis Inspektion II på min 318 Touring -03 och betalde 3500kr. Men jag fick lite rabatt för att syrran jobbar där. =) | |
| Fick pris för min nu precis, 5500 kr. | |
| Vart har ni gjort servicen? | |
|
Hej Poppemalmö, Såg ditt inlägg. Jag betalade 3820kr för min 318. En insp. 2 till din 320 kostar 4300 på Jarls bilservice i HBG. Jag var skitnöjd och tycker de är fenomenala! Kort väntetid, bra priser och duktiga mekaniker! Fick dessutom en gratis lånebil, riktigt bra! Jag bodde själv i Lomma vid inlämningen och bor idag i Kävlinge. Vet att de finns andra duktiga mekaniker i Malmö, men jag tycker de gjorde så bra ifrån sig att jag kommer vända mig dit vid samtliga servicetillfällen! Ha de! |
|
|
6500kr hos Per Larsson Bil & Motorteknik i Stockholm inklusive bromsvätska. BMW ville ha 7300kr. BMW Z4 3.0. ------- //Lövet |
|
|
Vad innebär en inspektion 2 och när? |
|
| Perra e oslagbar om man bor i 08 omr. | |
|
kollade Jarls och de hade en prislista upplagd på nätet. Smidigt. pris för min modell E46 Motor:M52 BMW 320-330 Oljeservice - 1430sek Inspektion 1 - 2480sek Inspektion 2 - 3700sek |
|
|
Halva priset mot vad det kostar i Stockholm. Kul för oss :-( ------- //Lövet |
|
| dumt att bo i sthlm ;) sorry kunde inte hålla mig...*s* | |
| 3900:- kr för en inspec II på gotland :> e36 316 | |
| 3200 för e36 316 i skåneland på jarls | |
| 10500:- för en 850 -95 hos Wölkes i GBG | |
|
Jag ringde Borgs Bil v-by, och de skulle ha 6.400:- för Inspektion II på min 328i Touring 2000. Sen kontaktade jag Mekonomen (som ligger på samma gata), och fick ett kostnadsförslag på 6.700:-. Mycket märkligt tycker jag, trodde de skulle vara någon tusenlapp billigare! Men vad är det som görs på Inspektion II på en 328i från 2000? Enligt KF från Mekonomen är det byte av Olja, Oljefilter, Tändstift, Kupéfilter och bromsvätska (vilken jag nyligen bytt)? Någon som har mer information om vad som ingår på Inspektion på en BMW-verkstad? |
|
|
Det kan vara värt att åka till Sveriges framsida och få det gjort Länk Ha deT |
|
|
Har mejlat Mekonomen, men fick inget svar. De har väl inte så mycket att tillägga kanske? |
|
| Någon som gjort insp 2 på autowox karlstad bil 320- 04 | |
|
330 touring -01 3700.- göteborgs bilservice i partille riktigt bra verkstad. lagar allt som har med bmw att göra. dom e bäst helt enkelt. |
|
|
Detta är ett urdrag ur Bently-guiden för M52 motorerna över vad som ska ingå i Inspection 2: Länk Är rätt mycket grejor faktiskt. Om man kollar på t.ex Jarls hemsida över vad de gör, så listar dom inte alls så mycket.. Detta förstår jag inte riktigt. |
|
| Hej igen Ingen som gjort insp 11 på autowox och har något pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.