AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.165

Värdering 330 Cab

so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Hej,

Har hittat en 330 Cab -03 på blocket som eventuellt kan vara något.

Länk

Bilen är importerad 2006 och har haft två ägare sedan dess.
Bilen har idag en skuld som jag löser med ägaren. Kända fel/defekter är att han inte monterat ny bromsvarningskontakt efter bromsbytte (baggis) och att antennen är avbruten. Bilen är servad enligt bok fram till 11000mil (nu har den gått 12800) och verkar vara rätt välutrustad.

Enligt bilpriser är den värderad till 142-153 vid privatköp (lågt värderad pga import)

Är det något speciellt jag bör tänka på/titta efter på denna bil?

Vad anser ni om priset? utrustningen?

Jag tror det kan bli en fin bil efter lite småfix, vad tror ni?

Mvh Henrik
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Billigast på Blocket + Malmö ger tyvärr inte mig goda vibbar iaf, but maybe that's just me... Vacker bil, visst!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Börjar bli läge att pruta en månad på blocket och en vinter på ingång
Gör alla kontroller på servicebok och dylikt bilen i sig ser fin ut på bilderna men kolla kolla kolla
Hoppas att du hittar vad du söker
Kolla speciellt så att det inte är något fel på bromsarna som han säger är kanske inte som det är
Antennen har den inte med GPS,en också på den modellen (rätta mig om jag har fel ) isf så är den nog rätt dyr kolla hos BMW

Ha de T
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Bilen har bara funnits i Malmö sedan April i år (senaste ägaren som jobbar i Sverige som konsult). Såld av Bilhuset i Reftele som jag bara hört gott om. Innan dess är det en ägare som haft den i närmare 3 år.

Hmm, så GPS:en sitter kanske i samma antenn, värt att kolla upp

Mvh Henrik
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Har kollat och funnit att GPS:en inte använder sig av antennen.

Något annat?

Mvh Henrik
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Sani...ja varför köpa billigt i Malmö när man kan få det dyrare nån annanstans???
Prisbilden i södra delen är lägre rent generellt enligt mig och skojarna finns överallt. Absolut inte bara här...finns precis lika många lurendrejare på västkusten, Örebro, Stockholm osv....
Beträffande bilen så...kolla noga, verkar den ok så försök få ner den lite och handla om den känns rätt. Det finns ju som sagt inga garantier på begmarknaden så lite chansning är det ju alltid.
Lycka till

Frasse
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"finns precis lika många lurendrejare " - har du räknat eller?? :)

Självklart finns det typer överallt, men det finns fler av skumma bilar i vissa städer; det tror jag du vet också. Örebro har du ju redan nämnt tex..., närheten till Europa gör Helsingborg till en annan osv.

Nu hade dock Henrik tagit reda på fakta som tyder på att denna bil inte behöver vara något konstigt med, och det måste man ju så klart göra ändå, oavsett var bilen "bor"!
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Ska få serviceboken fotad/scannad så jag kan kolla upp den också. Lutar åt en tripp till Malmö.

Mvh Henrik
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Blev ingen affär förmodar jag eftersom annonsen är kvar? Hittade något som talade mot bilen så skriv det gärna här.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Har köpt bilen, kör hem den på fredag.

Mvh Henrik
Grattis! Fina bilar, har haft en själv. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.