|
|
|
|---|---|
|
Hej Hittade denna, nypris över 1.2milj, det måste ju vara ett bra pris, eller ? Länk /C | |
|
Högt nypris japp. Men 295 som begagnad är tycker jag är rätt normalt då Jaguar har ett rejält tapp och just nu står länge i hallarna. Finns ett litet urval 03:or i Sverige av x350 med ca 6-9.000 mil i prisintervallen 260-310 tusen. Det här är visserligen en R men 295 känns mer realistiskt än 345 omman vill få iväg bilen från hallen hyfsat snabbt. |
|
|
Det är ju stor skillnad på R än en vanlig precis som du säger, men det känns ju som en skön glidarbil med klös i för 300' /C |
|
|
Är det någon lyxbil med nypris runt miljonen som sjunker saktare i pris? Den är faktiskt nästan sju år gammal. Man kan ju köpa Audi A8, Vw Phaeton eller BMW 7-serien så får man ju en bättre bil för mindre pengar. MVH Christofer |
|
|
Vw Lyxbil ? Nej. För mig är inte Audi eller Bmw det heller. Men jag förstår ditt resonemang. /C |
|
| Det beror ju på din (personliga) definition av ordet "lyxbil", eller hur Sllippy...? Om du hade besökt Phaeton-fabriken; hade du kanske ändrat uppfattning. | |
|
Säger detsamma, Phaeton har 10 ggr bättre finish än vilken Jaguar som helst. Tycker man däremot om plastigt "trä" så varför inte välja en Ford, förlåt Jagga från tidigt 2000-tal. Phateton konkurerar ut A8, 7-serie och S-klasse, det är bara namnet som talar emot den och även därför försäljningsvolymerna uteblivit. MVH Christofer |
|
| Om bilen nu kostade 1.2 mille ny så är väl 300000 kr ett ganska normalt pris nu när bilen är 6 år gammal. Man brukar ju räkna på ca 50% värdeminskning på tre år ungefär. | |
|
Jag måste nog försvara X350:an jämfört med Audi A8, S klasse och Phaeton av samma årsmodell. Kvaliteten är hög, servicekostnaden oftast lägre, försäkringspremien oftast löjligt låg för jaggan. Rätt Jagga med bra service och ägarhistorik kan bli ett bra köp begagnad och ge riktigt mycket körglädje för en rimligt låg summa pengar. |
|
|
Vad kostar en BMW 7-serie från 2003? Betydligt mindre än Jaggan.... Jaggan är säkert helt ok, läste något begagnattest och de tyckte inte att det fanns mycket att klaga på, plus att Jaguar placerar sig bättre i stpra kvalitetsundersökningar i Tyskland/USA än tex BMW/MB. |
|
|
Jabbal : Vilken bmw menar du då, med 400hk och 6500mil från 2003 i 7 serien, 760 eller 750 ? Hittar inga i alls i den prisklassen snarare dyrare. /C |
|
|
Slippy: Den enda 7-serien från 2003 med minst 400hk är 760i och det finns hur många som helst på mobile.de med priser mellan 20'-30' EUR och med miltal under 10' Ett exempel på en 04:a med 6600 mil för 21' EUR Länk ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Bra letat, tittade på blocket och bytbil hittad inte så mycket. :) /C |
|
|
Slippy; det är ju lite svårt att jämföra Jaggan med BMW då den ligger mitt mellan 750 och 760, vidare var det ju andrahandsvärdet som var uppe, en XJR kostade runt 890´ny, en 760 runt 1.1... Plastigt "trä" som någon sa, det är väl som i alla bilar, träpanelerna är inte vad de en gång var, men den som har varit i Jaguars träfabrik och tittat kan intyga att det fortfarande rör sig om hantverk. Men visst, en Paeton eller 7-serie skulle säkert vinna nybilstetserna, det tror jag ju, XJ kändes inte påfallande modern som ny men den utgör i alla fall ett lite spännande och pålitligt köp i sin klass, driftskostnaderna brukar vara låga på Jaguar och de är gissningvis betydligt roligare att köra än BMW:n som ju fick massiv kritik för att vara död jämfört med E38:an när den kom. Alu-karossen gör att den stora bilen känns förhållandevis lätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.