|
|
|
|---|---|
|
Hej! För någon vecka sen satte jag på 19" bak och gick ett ABS-givar fel, fram hade jag på mina orginal 16" i en vecka kanske, väldigt småhål på mina 19"are som har 235-35-19 runtom så jag har svårt att få tag i verktyg som passar, men hittade ett men är väldigt osäker på om jag fick in alla bultar tillräckligt hårt. När jag då fick för mig förra veckan att byta fram till 19tummarna så knäckte jag hylsan som jag bytte med, så jag fick på vänster fram 19" och höger fram 16", fixade bilen till verkstad där dom bytte klart runt om och drog åt alla 20 bultar runtom. MEN! därefter har jag världens mest spåriga bil, samt vibrationer i bakdäcken. (Det ända dom gjort bak var att dra åt bultarna hårdare). Så nu undrar jag, spårigheten bryr jag mig inte om, men däremot vibrerar det rätt mycket mellan 70km/h och 130km/h. Är det hjulinställning eller bara obalans i fälgarna? Räcker det med att balansera om endast bak? Det vibrerar som i hela bilen, men inte i ratten. Det är rätt dyrt med däck så ju fortare ni hjälper mig desto mindre pengar kostar det mig [url=Länk /Simon | |
|
Spårningen beror på bredden på däcken... Vibbrationerna verkar skummt, måste va obalans i bakfälgarna då? Prova o sätt dem fram istället o se om de blir nån skillnad? Beemer 4 Life! |
|
|
Okej men spårningen bryr jag mig inte om så mycket, men hur får jag det att sluta? Sportdämparsats med sänkning? Fick igår besked när den var på däckverkstad för balansering att ena fälgen är skev, dom nollade båda däcken bak men det är fortfarande lite vibration, mest kring 110km/h. Kan man rikta en fälg? Kan man få den att gå rakt någonsin? Det är ju dags för vinterdäck nu men tänkte mer på till nästa år :) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.