|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| snälla hjälp jag har ett bmw 530 m-paket e39 2002 importerat 2005 den är full utrs med navi 16.9 och 19 tusm fälgar zito bilen är automat den har gått 12700 va kan jag få för den inget ska eller rost | |
|
Kanske är nedan objekt likvärdigt? Länk |
|
| jo lite mer skulle jag kuna tro | |
| Vad tror du själv då? | |
|
jag skulle nog prova med att annonsera ut den för 109" men slutpriset är nog runt 100" Mvh Henrik |
|
|
Hej! E39:or har rasat mycket den senaste tiden. Förutsatt att du kan styrka miltalet så är det ju en fördel för ditt exemplar. 19" fälgar behöver nödvändigtvis inte höja värdet. Har du gjort insp 2? Hur många ägare? Min bror köpte förra veckan en 530 iam årsm: 2002. Den har rullat det dubbla ca 25000 mil vilket påverkar priset. Svensksåld, orig m-paket, silvermetallic, svart helskinn, vinter och sommardäck i ok skick på bmw orig.fälgar, 2 ägare och svensksåld. Pris 56 000 kr, då ska visserligen insp 2 göras så det landar på 60 000 nyservad. E39:or är tyvärr inte den mest eftertraktade bilen i dagsläget vilket är synd då man får otroligt mycket för pengarna. Tror tyvärr inte att du får mer än 90 000 kr. Lättare att avgöra med bilder och mer info om bilen. |
|
|
Hej Jag har en liknande till salu. Hur tycker ni jag ligger till i pris? Länk /Håkan |
|
|
Hej Jag har en liknande till salu. Hur tycker ni jag ligger till i pris? Länk /Håkan |
|
|
Håkan, skulle gissa på 15k (minst) för högt i pris. Importerad, inget m-paket, 16k mil och är 01:a. Länk Där har du en importerad 02:a med M-paket och mindre mil.... den ligger 7000kr under din.... |
|
|
Den i Malmö ger mig dåliga vibbar, hur ser historiken ut? Sen är den rensad, M-paket, xenon och inget mer, läser man texten har den Alcantaraklädsel alltså inte helt jämförbara exemplar, den är byggd 9/01. Stephan |
|
| Men så är den i Malmö inte såld heller....på snart 2 veckors Blocketannonsering..... | |
|
Den jag länkade till var ett exempel. Tror dock ett pris runt 80-85k på en importerad 01:a utan m-paket som gått 16k mil känns ganska ok.... Oavsett om den är väl dokumenterad så väljer de flesta bort en importerad bil, om den inte ligger lågt i pris. Folk kanske har blivit öppnare för importerade, men fortfarande så väljer de flesta bort..... |
|
| själv betalade jag runt 90 för en 523 -99 med riktigt mycket godis, 14000mil. Men detta var 4 år sedan! Och det var blande de dyrare. Vet att motor o.d. inte är jämförbart, men det skiljer samtidigt ett par årsmodeller och 4 år sedan det priset var aktuellt. Tycker nog 80-85 är i överkant för 01-02or | |
|
För 4 år sedan var det svårt att hitta en M-sportutustad 530 med normala mil för under 200'. ___ //Ulf |
|
|
...det har hänt en del på 4 år.... Frasse |
|
|
Hej Ja, tyvärr har ni nog rätt. Priset är lite högt tror jag också, det är inte precis någon rusning. Ska sänka ett litet skutt och lägga till Blocketförsäkringen. Vad tror ni om den försäkringen, blir den mer attraktiv om den kommer på köpet? Milen är mycket väl dokumenterade och skicket kanon. /Håkan |
|
| När jag sålde min Saab 9-5 då sa köparen att han valde min bil p.g.a försäkringen. Det är ju alltid en extra trygghet, samt att du har ju gratis helförsäkring i 3 månader vilket blir en slant..... | |
|
Jag kan tyvärr tillägga att min försäljning går otroligt slött också. Länk Haft 2 personer och tittat, den första ville inte köpa bilen förens jag balanserat om sommardäcken påstod han(vibrerar minimalt i 125kmh) Vinterdäcken är absolut vibrationsfria så det är inget fel i övrigt. Visade sig att han bara ville tokpruta tillslut. Den andra ville absolut ha den!! (han skulle bara sälja sin egen bil först till ett, i mina ögon riktigt överpris...) Provade att uppdatera annonsen idag och skicka med vinterdäck i nyskick, dessutom är skatten på 2800 kr precis betald i dagarna. Bilen är i absolut klanderfritt skick. Har aldrig haft så här svårt att sälja förut, enligt min mening är jag billigast på blocket. |
|
|
PS Jag vet att jag borde ta bättre bilder, men när jag har haft tid över har det varit bedrövligt ljus ute. |
|
|
Man bör inte jämföra sin bil med något som halabssons bil i Malmö säljer, om man inte själv har halverat sin mätarställning. Större bilskojjare får man leta efter! Ang. blockets begagnat försäkring är jag inte nöjd med den, ligger i tvist med If ang. just deras "begagnat försäkring" Den gäller enbart i 85 dagar, 6 månader som längst för ett större pristillägg. Personligen hade jag kanske känt mig lockad av gratis försäkring de begynnande månaderna, men inget mer. |
|
|
Vad menar du med att blockets begagnatförsäkring gäller i 6 månader mot pristillägg? Du får 6 månaders garanti + 3 månaders försäkring, inget annat. -------------------------------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.