AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.040

Har bmw 328 e36 lamelldiff/AGA diff; och i så fall hur spänner man den?

ab
4
abis
328ic -97
Har försökt att läsa mig till detta svar men det är svårt att hitta.
Har bmw 328 e36 lamelldiff/AGA diff, i så fall hur spänner man den och vart spänner man den?....

Tack på förhand. :)
E3
1.828
E36
USA bilar
Lamelldiff och AGAdiff är två helt olika saker
En sk AGA diff är det mindre seriösa sättet att få konstant drivning på båda bakhjulen, man svetsar helt enkelt "ihop" drivaxlarna

Lamelldiff består av flera tunna skivor som under belastning pressas mer elle rmindre ihop
om dessa är justerbara görs det givetvis inne i bakaxelhuset eller så lyfter du ut innanmätet från klumpen
Viktigt är också att använda en bakaxelolja med LStillsats
ab
4
abis
328ic -97
Okej tack för upplysningen :).

Är det då någon som vet om det finns lamelldiff på bmw 328 e36 och i såfall
hur justerar man den?..
Det är inte diffbroms original på 328.
Ti
608
TimS
325i -88
kolla ifall dina hjul driver samtidigt.. spin loss och se ifall båda driver eller om du får enhjulspinn...

driver båda så har du nån sorts låsningsdiff

vill du spänna den mer så måste du ta isär diffen för att spänna den.. ialf vad jag vet..

ngn annan lär väl komma in o skriva mer hur man gör.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Om du inte vet skillnaden på AGA o lamell diff så tror jag att det är bäst att du lämnar in den till en yrkeskunnig person. Vad gäller om det det sitter diff eller inte så, kan jag till 99% säga att det inte gör det om det inte är eftermonterat. Det fanns diff som tillval, men enl BMW så såldes endast ca 25 st i sverige med denna option. Ring till Bmw och uppge ditt regnummer så kan dom se om du har diff eller ej. Men troligtvis inte. Mvh Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.