|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte i måndags att min kupefläkt var stendöd, lagom nu till höstens första minusgrader =). Surfade in på autopower och sökte på problemet. Till min förtjusning så verkade de flesta haft fel på sitt effektsteg som reglerar fläkten. Så jag ringde till bmw och förklarade felet och de var nästan övertygade om det var steget också. Sagt och gjort åkte jag och köpte ett nytt (980:-), hem och rev ut det gamla (som för övrigt såg ut som det nya, har sett på bilder att de gamla har annan kylfläns) in med det nya och startade bilen. Men fläkten fortfarande stendöd. Snopet. Dubbelkollade alla säkringar igen även nr 75 & 76 men alla är hela. Nästa steg var att plocka bort det stora gummiröret till kupefilterboxen, nu kunde jag skymta fläkten med ficklampa =). När jag lirkat in handen i hålet så lyckades jag få fläkten att rotera med pekfingret. Vilket torde tyda på att den inte är skuren eller? Gick dock lite trögt. Har misstankar om att kolen till fläktmotorn rykt. Jaja, min fråga är om man ska våga låta mekonomen felsöka på det här eller om man ska åka till BMW direkt? Har nämligen 5km till mekonomen och 4 mil till BMW. Det skulle kosta 6000:- att byta fläkt på BMW. Men måste ju felsöka först. Tackar på förhand för ALLA svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.