AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.026

BMW E36 går dåligt när den blir varm och svår starta

Be
6
Beers
Bmw E36 320i
BMW E36 går dåligt när den blir varm och svår starta .
Det jag har provat är koppla bort luftmassamätaren men blev ingen skillnad alls , den bara hosta och skjuter tillbaka .
Jag har även bytt grenrörs packning och alla vackum slangar och bensinslangar . Har även tagit bort allt kontakter och sprajat med kontaktsprej .

Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Testa att krypa under bilen och koppla bort lambdan,följ sladden en bit från katten så ska där finnas en skruvkontakt.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
ska du koppla ut lamdasonderna så är de lättaste sätten att ta bort plastpåpan över motorn och sära på denna kontakter.

Länk

själva har jag inte en aning om vad de kan vara för fel.

BMW ownz
Be
6
Beers
Bmw E36 320i
Tack för era svar , men kommer bilen sluta att hosta och skjuter tillbaka om jag kopplar ur lamdasonderna ?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
om det är fel på lamderna borde det inte bli någon skillnad alls tycker jag. så då har du hittat felet.

märker du stor skillnad borde det vara något annat kanske?

BMW ownz
Be
6
Beers
Bmw E36 320i
Ja du har rätt , får ta koppla ut dom och se vad som händer , det kan faktiskt inte vara nåt annat som kan spöka . Ännu en gång stort Tack
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Är det fel på lambdan går hon som en klocka igen när du skruvat bort kontakten.Då går hon in i nödprogrammet!
Be
6
Beers
Bmw E36 320i
Jag skall lämna in bilen på verstad idag , på mekonomens verstad .
Får koppla upp den på en dator och se vad den säger . pris 600 kr så man får väl inte klaga :=)
Skriver sen hur det gick för min BMW .
Jag har testa det ni skrev men bilen bara hosta skjuter tillbaka .......
Be
6
Beers
Bmw E36 320i
Fått tillbaka min bil från verkstad , fel på luftmassamätaren och spjälhusgivare . Tog och körde till Gärestad bilskrot och hade turern på min sida :=) dom hade en sån luftmassamätare pris 700 kr med garanti , ... Har nu även varit på mekonomen och beställt ett riktigt sportluftfilter :=)
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
köp orginalfilter så slipper du byta lmm igen :)
Exakt, håller med föregående inlägg! Original filter är att rekommendera för att LMM inte skall ta skada. Sportluftfilter adderar bara ljud och ingen egentlig effekt i en sådan motor.

Tänk på att M3 me d321 hk har samma original filter så inser du att det nog räcker till öviga modeller som 320 osv.
Be
6
Beers
Bmw E36 320i
Nä jag kommer inte får mer effekt i motorn för ett sånt filter , helt rätt från er och ni har rätt om öppna filter . Självklart har jag varit noga med vad för filter jag köpt nu :=) det tåler att handtvättas och är nån form av skumgummi , fast mera tåligt Pris 1300 kr . Biltemas skit är det typ trassel och efter ett tag släpper den ifrån sig lud , man ser på min gammla lmm ser man rester av filtret som har sabbat trådarna i lmm .
Dessvärre har jag inte orginalburken till bilen , har även varit på 2 olika skrotar men alla var trasiga :=(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.