AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
551

Varför M535i och inte M5?

Varför heter värstingen i E28 kaross serien M535i och inte M5??

/Anderberg

Kolla in bilen på Länk
Gemini__
"Värstingen" heter M5 när det gäller e28:a. Bara det att den aldrig såldes i Sverige när det begav sig.

//Thomas
skillnaderna mellan M535i och M6 (E28) är att M5 har mer pulver....M535i har m-kjolpaket och lite lull som inte dom vanliga modellerna har..finns även M528i
518i slow mobil
Det finns inte en M528i, den e eftermodifierad... Enbart M535i kom med ett "äkta" M-paket... Alltså kjolpaket, grövre krängnigshämmare och allt vad det heter... En Äkta M5 E28 e importerad nu, för som Gemini sa så fanns den inte i Sverige under E28an glansdagar...

E28, real POWER
BMW e28 registret #154
www.bmwe28.cjb.net
mag
E28 M5an med tillveknings nr 1 har ägts av en herr Carl-Gustav dock med 518 emblem :) så nog har en "sålts" i Sverige.

//Magnus
518i slow mobil
Nope... Importerats...

E28, real POWER
BMW e28 registret #154
www.bmwe28.cjb.net
okej... då förstår jag... tack för svaren

Nån som vet vilken prestanda M5:an (E28) har?

/Anderberg

Kolla in bilen på Länk
Ca
46
Carl serung
Bmw 740ia-95
Den har 286 hk!

C.S
518i slow mobil
0-100 på typ 6,5 eller nåt har jag för mig... Kan fixa fram mer exakt om du vill..

E28, real POWER
BMW e28 registret #154
www.bmwe28.cjb.net
Hello Nasty!
M535i är likadan som en 535i fast med kjolar och annan inredn. kränghämmare är likadant på båda, men det sitter sänkningsats på M535i. Motor mm är precis likadant.

M5 ser ut som en vanlig 518 fast med en 3.5l 24v motor på 286hk, andra dämpare, fjädrar, kränghämmare, annan växellåda, annan slutväxel ja kan säga att det är mycket som skiljer dessa bilar åt, går ej att jämnföra.

Mvh/Henrik

Gemini__
Länk
Gemini__
Bör nämnas att länken kommer från E28 sidan som Tomas Määttä och Daniel Östlund har skapat.
518i slow mobil
Jo... Precis, jag fick ta över sidan... hur fick du tag på den adressen???

E28, real POWER
BMW e28 registret #154
www.bmwe28.cjb.net
Gemini__
Ja, länk till sidan hittar man under rubriken: Diverse--->länkar här på Bmwpower.nu. Sedan är det bara att klicka sig vidare, svårare än så ere inte ;-)

e28 registret #103
Gemini__
eller ännu lättare, följ länken som visas i dina inlägg.

Hoppas du fortsätter förbättra hemsidan, den innehåller mycket intressant info om e28:an, lycka till.

//Thomas
518i slow mobil
Ok... Då har nah ficat det nu! Tack Tomas... Uppskattat... Då ska ni se att jag kommer sätta fart med sidan...

E28, real POWER
BMW e28 registret #154
www.bmwe28.cjb.net
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Tjena,

du får ursäkta Patric, men jag har nyss bytt dator och håller på att flytta över allt gammalt. Därför har jag inte kunnat meddela dig, dock har det varit problem med www.ludwigsbilar.se serivern. Det ska åtgärdas så att när man går via den adressen kommer man direkt till E28-registret.

Det kommer inom ett par dagar

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Prestandan original har angetts till ca 6.5 s... Detta får mig att undra en hel del då min egen går fortare. Kan en mappning verkligen göra SÅ mycket eller har min motor mer hokuspokus?? M5 3.6 hänger man lätt av.
518i slow mobil
Bmw har alltid tagit ett snitt av ett par tider tror jag... Så att man kan köra bättre istälelt för att de kanske får en tid man aldrig kan uppnå... Bäst kanske den gör på typ 5,7 eller nåt... Och för att svara på din fråga: Ja, en mappning kan göra väldigt mycket... Eftersom en mappning optimerar allt för 98 och lti sånt...

Tompas => Ingen fara, blev lite orlolig bara... Hoppas det komemr snart... Skönt iaf at det inte e bortglömt...

E28, real POWER
BMW e28 registret #154
www.bmwe28.cjb.net
Matte

"M5 3.6 hänger man lätt av"

Vilken modell syftar du på? Karosskod?

/Anderberg

Kolla in bilen på Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
jocke; m5 3,6 fanns bara i e34 serien
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.