|
|
|
|---|---|
|
går det att byta lager i ac fläkten? eller måste man skaffa en ny? Den går väldigt trögt låter som den skurit M5 POWER | |
///M5T |
Känns igen från min oxå. Standard-fel? Min ac kyler dåligt oxå fast jag kollat kylmediat, va ok enligt verkstaden. Beror det på den kärvande fläkten? Hur mycket måste demonteras för att få bort den? |
|
Kan tyvärr inte svara på någon av era frågor, har själv en fråga kring ac:n som kanske ni kan hjälpa mig med. Den kyler lite dåligt, inget fel på fläkten dock. Undrar nu om någon vet vad det kostar att "fylla" den?? Tacksam för svar |
|
|
Jag har för mig att jag tog bort kofångaren (två år sedan)och sedan kommer man åt AC-fläkten underifrån. Lite trångt men det går. Men det är klart, jag tog loss min i onödan. Den gick också trögt att snurra på. Det jag gjorde var att snurra på den för hand en stund tills jag märkte att den gick lättare. Sedan kopplade jag ett batteri direkt på kabelanslutningen (Detta på vinst eller förlust). Vips så starade den. satte i en ny säkring (som tidigare pajade). Den har funkat i två år nu. Jag hade kanske tur men det kan ju vara värt att prova. Mvh Ninja |
|
|
Demonterade fronten på min idag,hadde loss fläkten och det var en magnet i fläktmotorn som hadde lossat men det var bara att limma med kemisk metall, nu slår den igång och snurrar ett par varv sen går säkringen. Är det nån som vet vad det där motståndet är som sitter på fläkten??????? M5 POWER |
|
|
///M5T: Kolla säkring 25 om den är trasig M5 POWER |
|
|
///M5T: svar på din fråga: kofångare,grill,en plåt i fronten och nåt slags luftintag nertill,släppa lite på oljekylarrören sen är det bara att plocka ut den. M5 POWER |
|
|
Motståndet: Om man tittar på kontakten till fläkten så är det tre stift. Två st till + anslutning och den tredje till - . Motståndet är till för att fläkten skall kunna gå på halv fart. Om motståndet är sönder så kan man nog köpa det löst. När man trycker igång AC:n så går den alltid på halv fart, medan full fart regleras mha en givare i AC-anläggningen. IAF på min. Jag har klimatorn ej endast AC. Mvh Ninja |
|
|
Nija: Bra då vet jag vad det är,ska prova koppla på 12v direkt på brun och röd då och se om den går (jag har oxå stora kliman" tackar för svaret M5 POWER |
|
///M5T |
Ok tack för svaren :-) Ska prova om jag kan "motionera" igång den... Värt ett försök, kostar iaf 3500 ny :-( |
///M5T |
Jonbacken: Säkring 25 var mycket riktigt trasig. Kom på när jag tvättade bilen att det gick att få snurr på AC-fläkten med högtrycks-tvätten efter att ha snurrat lite på den för hand genom luft-intagen i spoilern. Satte sedan i ny säkring men det hjälpte inte. Fast nu går inte säkringen sönder längre. Såg din köpes-annons på AC-fläkt. Gick inte din att rädda? |
|
Nej det är nåt fel på min fläkt,om jag matar den med 12 volt så snurrar den som den ska men kablarna som man kopplar till ett batteri smälter.Fast fläkten går hur lätt som helst. Vet inte vad det kan vara"säkringen går så fort fläkten går i gång" M5 POWER |
|
///M5T |
Låter som ett antal varv i fläkt-motorns lindning har blivit så pass varma att isoler-lacken smält och skapat kortslutna varv. Resultatet blir som att motorn skulle vara lindad med färre varv med grövre tråd, då drar den alldeles för mycket ström. Jag ska tyvärr bort ett par dar så jag får väl riva min när jag kommer hem... |
|
ok,jag får väl skaffa en ny:-( M5 POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.