|
|
|
|---|---|
|
OBS! Datumet är ändrat från 10/10 till 17/10. (Man måste vara medlem i BMW CS för att kunna delta, medlemskap kan lösas på plats). Årets sista sektionskörning var från början tänkt att gå över Orust. Men för att inte upprepa förra årets avslutning åker vi istället norrut och kör runt natursköna bullaren i norra Bohuslän. Göteborgarna med omnejd samlas vid Stigs Center på McDonalds parkering kl. 09:00. Alternativ samlingsplats är kl. 11:00 utanför Arwidssons Järn AB på Norra Bohusvägen 4 i Hällevadsholm. Körningen sker på ca 8 mil körglada kurviga vägar och vi passerar västkustpärlor som Suttene, Tövenborg, Tingvall, Skulestad m.fl. Paus hålls för att samla fältet i Sundhult, där tid finns för däcksparkeri och en liten frågetävling. Vi kör vidare och avslutar varvet där vi började i Hällevadsholm. Avfärd sker sedan till Laxbutiken utanför Ljungskile för en gemensam måltid som avslut på körningen. Då bör klockan vara mellan 14:00 och 15:00. Eftersom detta blir en heldagsaktivitet rekommenderas intag av stadig frukost. Klubben bjuder på enklare tilltugg vid pausen i Sundhult. Huruvida den numera riksbekanta ”Bertil i Bullarebygden” ansluter med sin 318-76 är ovisst. Lördag den 10 okt 9:00 Stigs Center McDonalds, Göteborg 11:00 utanför Arwidssons Järn AB på Norra Bohusvägen 4 i Hällevadsholm Välkomna önskar styrelsen i West BMW CS #1812 | |
|
Tjenare Philip! Är det den 10:e eller den 17:e? Det känns lite som om du talar med kluven tunga... :-) /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Datumet är sektionskörningen är lördag den 17 OKTOBER! Länk |
|
|
Japp, 17:e gäller. Det som står längst ned i texten är fel! BMW CS #1812 |
|
|
En sån himla tur att jag inte ställt av den gröne än, då... Räkna med mig ifall det inte vräker ner regn, kanske, kanske får jag med mig Freja även under denna körning ;-) /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Så bra att datum blev ändrad! Bil f@nskapet har krånglat nu igen så nu hinner jag fixa detta tills dess. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Nu är bilen fixat o batteriet laddat efter besöket av Farbror Frost så nu är det bara att låta veckan gå :) Hoppas på bra väder! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Skakar lite liv i tråden... Hur många har tänkt komma imorgon? Väder ska vara bättre Länk BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Suger lite på karamellen... | |
|
Jag går nu ut i garaget för att väcka upp den gröne som faktiskt stått stilla nu i ett par veckor. Det blir ensamt i bilen, då Freja valde att bevista ett 9-årskalas istället för att sparka däck tillsammans med oss... /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Tack för idag! Bra uppslutning, fint väder och fantastiskt god mat på Laxbutiken. Växthuseffekten får vi dock se till att påskynda till nästa års körning. På återseende gott folk. BMW CS #1812 |
|
|
Tack för dagens utflykt! Jag tappade lite på slutet för gasa på autoban men min 518 hör inte till det roligaste upplevelser och Laxbutitken är inte heller nåt bra ställe för fisk o skaldjur allergiker. Sedan var det en John Blund som började reta mig. Måste dock få kritisera själva uppförande på motorvägen mot Uddevalla då ena stunden gick det i 140 o andra i 100. En del andra bilister var ganska sura får att vi gasar med en hel karavan o sedan slänger oss före o bromsar! Fy skäms ;) Sen visade det sig att läsa kartan är tydligen inte så lätt :D Dags att anlita en led hund med erfarenhet av låg svans? :) Tack ännu en gång för en underbar utflykt! Det blev 47 mil på trippmätaren! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Tackar också för en trevlig utflykt idag. Körde längst bak på vägen upp till Uddevalla,och kan bara hålla med Grabber. Blev lite dumt ibland. Men det är bara att ta lärdom, och gå ut med lite förhållningsregler nästa gång. Några bilder: Länk |
|
|
Knepigt. Längst fram i ledet, på väg upp till Uddelvalla, gick det hela tiden 120 på farthållaren, stundtals 130, för att det inte skulle bli ryckigt längre bak i ledet. Hur som helst, tack alla för en trevlig dag! Fina bilder blev det med. Lite felkörning gör väl inget, då får man ju bara se lite mer och vem gråter över några extra kilometer bakom ratten i en BMW!? Inte jag i alla fall. :) |
|
|
Längre fram i klungan tror jag det gick bättre, motorvägsfart plus moms På nervägen gick det dock stundtals betydligt fortare =) Annars får även jag stämma in i lovorden, och tacka alla inblandade för en trevlig dag! BMW CS #5139 |
|
|
Känner inte heller igen Grabber,s eller M.A.:s beskrivning, varken på upp- eller nedvägen. Jag höll visserligen till i de främre regionerna båda vägarna och visst gick det undan ibland, men det ska det väl göra...?! Ber åxå att få tacka för en rolig dag (trots att det var kallt som f-n)! Har skickat några av mina bilder till ErikW, vi får se om/när han har tid/lust att titta på dem;-) /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| Det vel en konsekvens av att vi var så många. Svårt att hålla ihop så många bilar i en karavan. | |
|
Inte om var och en klappar på efter förmåga likt körningen mot Ljungskile. Längre karavan och mindre irriterade medtrafikanter. Succé! BMW CS #1812 |
|
|
Tack till Magnus för bilderna, de finns här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.