AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.284

Demontering inför lack...

to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej,

Håller på för fullt med att demontera bilen inför lackeringen som kommer att ske i vinter...
När jag skruvade i bagagerummet och hade tagit loss mattan på vänster sida, nere i utrymmet under mattan så hittade jag en vit plastsak som enligt RealOem ska vara lutningsgivare art.nr. 65758389881
2 av 3 kablar var av samt att plastsaken är fylld med vatten, bilen har fungerat utan problem så vad gör den där lutningsgivaren egentligen?

//Daniel
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Stöldskydd kanske, ska känna av om bilen bärgas bort .
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Ok, det låter ju vettigt.
Konstigt att jag inte märkt nåt med bilen tycker jag dock :)

//Daniel
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Väldigt skeptisk till bmw orginallarm stöldskyddet även på min.Den blinkar som den vore larmad men går inte att få till att lösa ut och larma..

Är det mycket jobb med att lossa tygtaket från karosen. Skulle själv behöva byta långa gummilisten mellan tak o kaross som är sliten fram mot dörrkant.
Visa användare
233
Magirus
Z3 2,8 -97
Undrar om jag också har en sån, med vatten o allt?
Inte så konstigt iofs om du inte märkat av att den inte funka, den ska alltså hindra att larmet går om bilen hissas fram - för att tex bogseras.
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
När jag hissar bilen med domkraft så går larmet igång, måste vara den sensorn som går igång då.

Har det hänt någon annan att larmet går igång nån minut efter att man låst bilen?
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
mv70: Lackeraren sa att jag inte behövde ta loss det så därför kan jag tyvärr inte hjälpa dig med det...
Magnus: Tja, det är väl inte helt omöjligt :) Du får lyfta mattan vänster sida o kolla...
Monobike: Ok, det har jag aldrig testat iaf men jag ska leta reda på en ny sån modul och testa sen

//Daniel
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Ringde precis Carlia Bil och fick en prisuppgift på den lilla rackaren... 2095:-!!!

//Daniel
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hittade en beggad på bildeslbasen för 650:- inkl frakt får väl räknas som överkomligt....

//Daniel
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Ja det va ju lite skillnad i pris.
:)
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Monobike, tror att huvkontakten är orsaken, sitter inne mot torpeden, den ska lyftas något så att den träffar huven lite till, alt bytes.// Aske
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Fick den nya givaren igår fastän jag beställde den i förrgår sent på eftermiddagen det var snabba puckar, en eloge till
Tydligen ska dom innehålla nån vätska dom där givarna...
Min gamla var stiften nästan helt bortärgade, så en ny givare var något jag behövde ändå ingen större förlust.

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.