AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.608

Har jag fel LKM-B

dy
50
dynaflux
535i -90
Jag upptäckte att den LKM-B som sitter i min 535 troligen är avsedd för 7-serien. Kan det vara så att det är samma enhet. Modellnumret är 61.35-1379372.
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Det brukar sitta samma komponenter på många ställen i E32 och E34 modellerna. Därför är jag säker på att den LKM-B du har passar både E34 och E32 modellerna. Tyvärr dyker inte detta nummer upp i reservdelskatalogen (ETK) men söker du på nätet får du träffar på att den suttit i allt ifrån E34 52i, 525i och E32 750i.

Fanns tydligen två varianter, LKM-B och LKM-L. B står för Basic och L för Luxury (mer finesser tydligen).

Ska ta mig en titt på vad jag har för reservdelsnummer på min LKM (535i -89).
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Mysko, det stod inget reservdelsnummer på ovansidan av min LKM.
Länk

Får väl demontera den och se om det står någon annanstans på LKM:en.

dynaflux : Hur ser din LKM ut? Reservdelsnummer på ovansidan?
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Eftersom jag ändåså håller på att fippla med min LKM så kan lika gärna passa på att uppdatera denna tråden.

Undrar dock hur det gick för dynaflux? Kom inget mer svar.

Iallafall så har jag reservdelsnummer 61 35 8 350 375 på min Loewe LKM-B (det stod på sidan av boxen så man måste lyfta ur den för att se det på Loewe boxar - på Hella boxar står det på ovansidan).

Det ska inte vara några som helst problem med att byta mellan E32 och E34 när det gäller LKM. Det fanns olika tillverkare och versioner av dessa - men funktionaliteten och pinlayouten är densamma. Finns LKM-B (Basic) och LKM-L (Luxury). Det jag märkte när jag bytte från B till L var att L även varnar för trasiga lampor även om de inte är påslagna (B varnar först när man använder dem).

Sen finns det en US och Europa variant av LKM. Europa har kontroll även för dimljus bak, det har inte US.

Jag hade själv problem med falska varningsmeddelanden och när jag öppnade upp min Loewe LKM-B kunde jag se en trasig kondensator. Bytte till en annan LKM, en Hella LKM-L och problemen försvann direkt.

Här finns lite bilder på lite olika varianter av LKM
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.