|
|
|
|---|---|
|
är på jakt efter en M-sport paket... kikade lite runt och det är mycket skiilnad på pris när det gäller om man vill köpa från sverige eller ebay.de tyskland... jag hittade på ebay tottalt m-sport paket som kostade runt 600-800 euro i sverige bara front spoiler hamnar på 6000 kr vad tycker ni? har ni nån erfarenhet? tack för alla svar. mvh/david | |
|
Jag har handlat på eBay många gånger, av det skäl som du nämner, att det på vissa saker är alldeles för höga priser i sverige. Men du kanske ska ta kontakt med ebay själva och fråga dom vad som händer om du betalar men inte får varan? |
|
| Det är ju iofs inte så sant.. finns M-paket ute för runt 8000kr inkl frakt i Sverige. Vet aldrig heller hur mycket stryk m-paketet får ta i frakten med ebay... har handlat där och det har gått bra så ska inte smutskasta ebay alls. Men det finns M-paket för 8000 i Sverige nytt. | |
|
Har åxå handlat på eBay utan några som helst problem. Att, tro att något som skickas från Tyskland tar mer stryk än nåt som skickas inom Sverige faller ju på sin egen orimlighet. Själv väntar jag just nu på en ny komplett M-front i ABS som jag betalt 1300 för. Jag beställde den sent lördag kväll, handlaren ringde i fömiddags och sa att han skickar den i eftermiddag. Om det är sant eller inte återstår ju att se. Kvaliteten på ITC24:s saker är helt OK och handlaren är sedan länge etablerad på eBay med drygt 11700 omdömen. Här är deras M-sport paket for under 5500 inkl frakt: Länk /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| var i sverige köper man billig8kvalitet) m-sport paket ? | |
|
Beställde häromveckan fr ebay.de.M-front kostade 1400kr inkl frakt fram till dörren.Paketet var helt oskadat o har flera erfarenheter av paket som skickats fr Japan,hong kong,usa mm innehållande bildelar.Alla mina paket har kommit fram oskadade o på kortare tid än vad svenska posten klarat av.Jag kan iaf rekommendera detta sätt att beställa då jag anser att svenska företag tar alldeles för mkt i förtjänst för den ynka servicen de erbjuder...mvh Lelle Lelle |
|
|
Jag har nyligen beställt från en svensk ÅF - letade länge men hittade inte det på ebay. Verkar vara detta paket de "säljer/förmedlar". Leverans väntas när som helst, kan återkomma med info när det dykt upp. Hade blivit några kronor billigare direkt från ebay men nu har jag ju svensk konsumenträtt på min sida om det skulle strula eller inte motsvara förväntningarna. |
|
|
@Chem: "Verkar vara detta paket de "säljer/förmedlar"." Vilket? Det jag länkar till, eller? Vad fick du ge? /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| e30cabbe: Ja, exakt det du länkar till. Pris runt 8000 inkl frakt och dimljus. | |
|
En liten jämförelse! eBay: Länk Svensk e-shop: Länk Same same, eller hur? /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| Svårt att veta om det är exakt samma. Jag hade nog köpt direkt från ebay om jag bara hittat. Å andra sidan kan jag nu trösta mig med att jag kan ställa andra krav på min svenska ÅF (ångervecka tex) än jag kan på ebay. | |
|
I den tyske handlarens mail han skickade för att bekräfta affären kan man bl.a. läsa följande: "Widerrufsrecht Sie können Ihre Vertragserklärung innerhalb von einem Monat ohne Angabe von Gründen in Textform (z. B. Brief, Fax oder E-Mail) oder durch Rücksendung der Sache widerrufen." Om jag fattat det rätt kan jag, inom en månad ångra mig - utan att ange skäl - antingen genom att skicka ett brev, faxa, e-maila eller genom att skicka tillbaka varan. (?) Jaja, jag har sett en M3-front från just ITC24och den var grundlackerad och klar, bara att lämna in till lack. Vi får hoppas det är så nu, med ;-) /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Länk Jag kan med andra ord varmt rekommendera i alla fall denne handlare: intercare-trading-com, eller ITC24, som firman åxå heter. 2,5 arbetsdagars lev-tid är väl dessutom helt OK?! /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Jag handlar mer än gärna på tyska Ebay. Beställde en komplett träinredning till min M5 häromveckan för 2500 kr. Dessa träpaneler skiljer sig alltså från övriga E39. Kruxet var att få loss mittkonsolen, men inget verkar omöjligt för J.L och JSR här på forumet. Tusen tack! BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.