|
|
|
|---|---|
|
Har motorvärmare med kupéuttag och funderar på att köpa en sån här:Länk som man kan skruva fast i kardanväggen så man slipper ha den ståendes på golvet på passagerarsidan. Frågan är nu var/om man kan skruva fast den i en e61 utan att riskera att förstöra något? Någon med tips/ritningar/monteringsguide etc? Mvh L | |
|
Hej, monterade en sådan fläkt i min fars e46a. Vi bockade en plåt så att den blev som ett utdraget 'S' med 90° vinklar. Skruvade fast värmaren i plåten och stack upp denna iemallan tunnel och instrumentpanel. Måtten blev ca 15mm + 10mm + 140mm. I den sistnämnda biten skruvades värmaren fast. Ingen åverkan på bilen och värmaren sitter hur bra som helst! Borde även fungera på e60 och jag hoppas att du förstår vad jag menar. :-) Lycka till! |
|
|
Tack Hsson, jag tror jag ungefär vet hur du menar. Har ingen möjlighet att bocka och dona dock. Ingen annan som vet om det går bra att skruva i väggen? |
|
| Jag har min fastskruvad ( inte defa) på kardantunneln. Enda "krånglet" var att för att optimera luftflödet i kupén, var jag tvungen att sätta en del av fästet i det lilla bagagenätet. | |
|
Freude! Låter ju bra, skruvade du bara fast fästet i plasten rakt av? extremt korta skruvar förmodar jag?! mvh Lloydan |
|
| Korta vida plåtskruvar i tyget ( ej i plasten) | |
|
Jag har en exakt sån du tänkt köpa. Jag har skruvat den längst ned på plasten. Jag lossade plasten lite och satte något hårt innanför medan jag borrade. Jag tycker placeringen ger bra luftflöde. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.