AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
443

Dunkanden vid hög växel och låga varv

Märkte i förra veckan att det börjar bli tungt för min 316, så dunkar det som satan där bak någonstans. Ibland när jag t.ex. backar i uppförsbackar, så dunkar det emot. Är det bakaxeln som slår mot något? Den där runda bussningen, som sitter i bakaxelklumpen, är inte så färsk som den borde vara. Kan det bero på detta?
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Har du kollat om avgasystemet sitter som det ska i gummiupphängningarna ?

---------BMW ///M3----------
jo, jag vet att det kan vara avgassystemet. har haft problem med det innan, och det har återuppstått nu. tanken på att missljuden är relaterade till detta har slagit mig. men jag ville bara veta om det kan vara bussningen, och hur man märker att den är uppsliten, genom missljud t.ex.
aldrig någon som har bytt den?
Peter bmw325 cab
hade oxå ett dunkande i min 325:a
det var kardan-mellanlagret som hade slitits sönder
kardanen slog då emot kardantunneln

jag har aldrig sett det, vad jag vet i alla fall, när jag har legat under och krypit. sitter inte det jävligt svåråtkomligt?
Peter bmw325 cab
jag var tvungen att ta bort avgasystemet och skyddsplåten. det tog några timmar
men det var det värt. först trodde jag att ett knutkors
hade gått men som tur var så var det mittenlagret
eller vad det nu heter. gummiupphängningen som håller fast lagret att smulats sönder.

det lät illa som fan

Mh
70
Mhm
E30 318is 16v
Har haft det på alla min BMW när man backar och bilen är varm. Det sades, ett par år sedan, av BMW vara de asbestfria lamllerna i kopplingen. Konstigt inga andra bilar tycks lida av detta problem.

Mh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.