AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
645

Vinterdäck till 318d

Hej hej. Jag undrar vilka vinterdäck jag bör rekommendera min far att köpa till sin 318d -08. Nya och de behöver inte vara billiga utan bra på norrlandsvägar. Pga. bakhjulsdriften vill han gärna ha ett par som fungerar extra bra. Tack på förhand.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
här kan du välja både däck och fälg.
Länk

Jag har köpt Nokian hakap. utan dubb. Kanske dubbat i dit fall -pga Norrlands vinterväglag.
Okej, jag läste tester häromdan och i "Vi Bilägare" vann Nokia Hakkapelitta (stavning?) Och i "Teknikens Värld" vann Continental som även plockade andra, tredje och fjärde platsen. Känns ändå konstigt att resultaten blev såpass olika när det tydligen var ungefär samma tester.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Jag menar inte att continental är dåligt men Nokia har varit test vinnare i flera år i rad tidigare och de har tillverkat vinter däck i längre tid än Continental (som fick sin vinterdäck teknik från Gislaved. Continental köpte Gislaved.). Säkert båda är bra. Köp det som är billigare.
E3
1.828
E36
USA bilar
Vill du ha det bästa köper du Hakka 7
annars kan du välja på Hakka 5 , Michelin X-Ice North2, Kumho KW22, Bridgestone Noranza i nämnd ordning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.