|
|
|
|---|---|
| Hej hej. Jag undrar vilka vinterdäck jag bör rekommendera min far att köpa till sin 318d -08. Nya och de behöver inte vara billiga utan bra på norrlandsvägar. Pga. bakhjulsdriften vill han gärna ha ett par som fungerar extra bra. Tack på förhand. | |
|
här kan du välja både däck och fälg. Länk Jag har köpt Nokian hakap. utan dubb. Kanske dubbat i dit fall -pga Norrlands vinterväglag. |
|
| Okej, jag läste tester häromdan och i "Vi Bilägare" vann Nokia Hakkapelitta (stavning?) Och i "Teknikens Värld" vann Continental som även plockade andra, tredje och fjärde platsen. Känns ändå konstigt att resultaten blev såpass olika när det tydligen var ungefär samma tester. | |
| Jag menar inte att continental är dåligt men Nokia har varit test vinnare i flera år i rad tidigare och de har tillverkat vinter däck i längre tid än Continental (som fick sin vinterdäck teknik från Gislaved. Continental köpte Gislaved.). Säkert båda är bra. Köp det som är billigare. | |
|
Vill du ha det bästa köper du Hakka 7 annars kan du välja på Hakka 5 , Michelin X-Ice North2, Kumho KW22, Bridgestone Noranza i nämnd ordning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.