|
|
|
|---|---|
|
tjena, har kollat lite granna på den här bilen länk Länk någon som vet något om den eller varit och kollat på den? Det som oroar mig lite granna är att 27000mil på mätare, och att den har haft 7 ägare på dom 7 år den har varit i Svergie enligt transportstyrelsen. skulle få den för 55tkr. | |
|
Den bilen är betydligt mer prisvärd än E36:an du kollade på. Ett kompprov på motorn vore att föredra, det säger rätt mycket om hur motorn mår. |
|
|
Varje gång någon fått lån via finansbolag så stiger antalet ägare med 2 när du väl själv är ägare. Så det tickar en gång per steg. Kolla vilka ägare på vägverket/transportstyrelsen var det nu ligger numera. Det kan vara bilfirmor också som säljer runt mellan sig om den stått osåld några månader. Det tickar också ägare. Annars om bilen i sig har jag ingen uppfattning. |
|
|
Det där med finansbolag stämmer bara om man tagit bilen via leasing. Inte privatlån. I det senare fallet reggas bilen på dig men med notering "kredit med återtaganderätt" i registret. Men helt klart är det vanligt att bilarna snurrar runt bland lite olika handlare. Det kan exempelvis vara så att bilen byts in på BMW men anses sedan "för gammal" för att stå i hallen. Då säljs de vidare till mindre handlare. -------------------------------- //Lövet |
|
| hur kollar man upp tidigare ägare på sin bil? är det någon gratis tjänst man kan göra på transportstyrelsens sida? | |
|
BH> naturligtvis inte då det skulle strida mot PUL. Vet ej exakt vad man får för info vid fax- eller SMS-rekvirering. |
|
|
Via sms får man den nuvarande ägaren och via fax får man de tre senaste ägarna. Hur man får reda på de eventuellt tidigare ägarna vet jag tyvärr inte, men ett samtal till Transportstyrelsen kan nog råda bot på den okunskapen. ;-) A determined man can do more with a rusty screwdriver than a lazy man with a whole toolbox |
|
|
Härifrån kan man begära ut de sista 3 ägarna i alla fall: Länk -------------------------------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.