AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
341

740 e38

fu
20
funera
m3-94
325 turbo
Hur mycket sås vill en 4.4 liters ha, blandad resp. landsväg.
el
174
elite
745i E65 -03
Ren stadskörning (stockhom innerstad rusningstrafik, INGA långa sträckor) drar min 1,85. Blandad körning ligger på runt 1,35 och ren landsväg/motorväg på c:a 1-1,1

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
Farsans 740 drar inte mer än typ 0.9 landsväg... men han kör inte som folk heller :-)

/Johan
39
Mästaren
X6 xDrive35d (Evolve Stage 3) -09
Status efter 1000 mils körning:

Max: 1,6 l/mil (genomgående stadskörning efter kallstarter)
Blandad: 1,01 l/mil (totalt på 1000 mils varierad körning)
Min: 0,72 l/mil (30 mils extremt sansad körning på 6:an, dvs efter fartbegränsningarna)

Till saken bör tilläggas att jag normalt sett inte tillhör de mest gasglada typerna (dvs jag "kör inte som folk" utan mer som Johan 99s far). Vid sträckkörning i 120 ligger jag snarare runt 0,9 l/mil. Bilen är m a o mycket känslig för körsättet.

/JJ
el
174
elite
745i E65 -03
Kan bara instämma med med Mästaren:
Den största skillnaden mellan en 740 och en "vanlig bil" är hur mycket bensinförbrukningen kan variera.

Kör du som en biltjuv kan du komma upp över 2 liter milen.

Man skall m a o ha klart för sig att det kostar att ha kul, men man kan komma ned i förbluffande låg förbrukning, dock INTE i stan med mycket kallstarter och start/stopp.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
1.31 l/mil under 1½ veckors turistande i Frankrike med 230 körda mil. Relativt måttfull körstil, dvs inte själv i bilen ;-)

1.59 l/mil i långtids snittförbrukning, dvs sedan bilen sist var strömlös, dvs i vintras, inkluderande ovanstående tur. Inkluderar mera måttlös :) körstil samt mycket kortkörningar och stadstrafik.

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.