|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 523 97 som har rullat 22500mil. Jag vet inte om det är någon sjuka på de bilarna men jag sakna betet i kopplingen. Den slirar inte vid fullt gaspådrag oav varv eller väx men om man kommer i osynk vid en kraftig växling så tar det en två sekunder innan kopplingen greppar plus rivstart på torr asvalt kan man glöma. Såg att koppling inte var speciellt dyr men är det någon konst att byta den? har byt på några andra bilar tidigare fast äldre sen vet vi ju att BMW har ett lite annan tänkande. | |
|
Hej! Sök på CDV-ventil här på forumet! (Clutch delay valve) Där tror jag ditt problem ligger! Har själv plockat bort denna från min med positivt resultat! Mvh Henke |
|
|
Fanns CDV-ventilen även på E34? SUPERNATURAL |
|
| Såklart.... Att jag inte tänkte på det. Typiskt BMW att klämma in något sådant. Ska kolla upp det direkt. | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Doktor-T : Nej, ingen CDV på någon E34 modell. |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
CDV började trilla in på först E39 och E46 modellerna och efterkommande serier såklart... Här finns mer att läsa om den "underbara" CDV Länk |
| Ventilen sattes dit for att skona drivlinan vid hårda växlingar. Dessvärre var det kopplingen som fick ta smällen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.