AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
445

Besiktning

Har tid för besiktning på tis 18 juni.Airbaglampan lyser i bilen.Bryr sig besiktningen om detta?
Anledningen till att lampan lyser är att det är fel på bältessträckarkabeln under förarsätet.BMW hinner inte fixa det innan besiktningen.Om det har betydelse för besiktningen finns det något knep för att slippa anmärkning?
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag har för mig att det inte får finnas några kontrollampor som falsklarmar på besiktningen nu för tiden, men jag kan ha fel.

Det går säkert att plocka ut den lilla lampan med det är nog en hel del jobb att komma åt den.
Finns det någon säkring som släcker airbaglampan?
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Borde finnas någon säkring till airbag, men vet inte om man kan släcka lampan genom att ta ut den.
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
min lyste då jag besiktade och den gick igenom, men annars kan du ju plocka ur lampan till airbagen

Joakim Eriksson
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Jag tror du lugnt kan besiktiga, lampan lyser av den anledningen att det förmodligen är ett glapp i kontakten under stolen, inte att bältessträckaren är ur funktion.
Detta problem är vanligt och BMW själva säger att det fungerar trots att lampan lyser.
Vidare har detta inget med trafiksäkerheten att göra,
själv gör jag en jämförelsen med att att koppla ur airbagen fram på passagerasidan då man använder barnbilstol, har inte hört att man får ombesiktning trots denna åtgärd.

NoFear
<¤¤00¤¤>
Hur ser kontakten för bältessträckaren ut.Är det ett gör det självjobb?
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Nej jag tycker inte det, låt BMW göra jobbet, garanti mm.
Det är inget avancerat jobb.lite lödjobb pluss ny kontakt/kablar.
Men jag skulle inte göra det med tanke på vad det handlar om, ställ dig frågan om det inte fungerar eller kanske Du förstärker det redan tidigar felet.
Sedan måste Du köra genom programmet och "nolla" felmedelandet, vem gör detta förutom BMW ?
Lycka till

NoFear
<¤¤00¤¤>
Har frågat på bilprovningen ang airbaglampa.Fick till svar att det är inget de kollar på."än så länge i alla fall"Skönt att veta även om felet bör fixas för min egen säkerhet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.