|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva lite svar på vissa saker, jag hade tänkt köpa en e30 men diffklumpen låter som något annat ,så måste byttas, nu undrar jag om det är mycket jobb, kostnader med att göra detta ingrepp själv. Dessutom om det är lätt o hitta just delar till den, eller om man kan ta en diffklump från annan modell. Tack :) | |
| Det är inte så hemskt värst farligt att byta bakaxel. Kolla om du kan hitta Haynes verkstadshandbok i pdf på nätet, där står exakt hur man gör. Hittar du ingen kan du maila mig så ska jag se om jag kan maila dig dom. ( sockervaddsmaxe@hotmail.com ) Vad gäller vilka diffar du kan sätta dit är det enklast om du använder en från samma karossmodell. Du bör inte sätta dit en axel från en mindre motor. Använder du en diff från en annan motorstorlek måste du hålla koll på utväxlingen. | |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Wiki har en lista över olika diffklumpar till E30 modellerna. Länk Säkrast är som Antimin säger att ta en från samma modell. Men beroende på årsmodell kan det finnas olika utväxlingar. Går att kolla upp vilken diffklump du har nu, vilket chassinummer (7 sista siffrorna) har du? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.