|
|
|
|---|---|
| Vad ska man ge för en 740-96 9500mil(garanterat!)med all utrustning utom navi? Hade tänkt byta jämt mot min m3a-94 16700mil.Är det en schysst deal? Hur mycket soppa drar 4.4 liters maskinen? | |
|
Mellan 140-150.000kr brukar nog -96:orna ligga. Att navi saknas drar nog ner priset lite, men ett garanterat lågt miltal gör nog bilen lite unik. Inget att tveka på att byta mot M3:an tycker jag i alla fall! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Under en liter går den aldrig inte ens på motorväg, och 1½ i stan är inte ovanligt.Men M3 är väl inte så snål heller i stan kan jag tänka mig? Då får väldigt mycket bil för pengarna om du köper en 740 och instämmer om prisnivån som J.L uppger. Länk MVH Hasso |
| Vill 7 serie ägaren byta rakt av så är det inget att tveka om. | |
|
V8ornas besintörst är en väl inarbetad myt.... Vad gäller E34 ( kanske lite off här men ändå) är skillnaden 525 -530 högst marginell .. men som alltid: man styr ju det själv och en E38 ger automatiskt lugnare körstill än en 3a.... |
|
|
Angående bränsleförbrukning; en annan sak förundrar mig: 750 E32 ägarna brukar ha en förbrukning på runt 13 liter/100 km. Min 735 drar 12,7/100 km, hur kan 750 dra nästan lika mycket trots dubbelt så många cylindrar? Detta inlägg hörde inte alls hit kom jag på, men jag kunde inte låta bli när det ändå snackades om bränsleförbrukning! |
|
|
en ren mystik, men se det som slutgiltiga tecknet på att du behöver en 750! Jag VET hur det är att köpa bilen man igentligen inte drömmer om, men nyligen fick jag korn på min drömbil, hoppas du med går efter instinkten! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.