AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.400

Bytt till nya fjädrar, för korta enligt bilprovningen

Fu
2
Fucker
525-95
Bytte fjädrar på min e34 då jag fick nedslag på höger framfjäder för att den var för kort. anldeningen till det var att förra ägaren var puckad och kapade 2 varv mer där en på vänster sida. Så nu i veckan bytte jag till nya sänkfjädrar(30mm sänkning). Men de är tydligen för korta dom med :( när man hissar upp bilen kan man vrida på fjädrarna.

Vad kan felet vara?!
Du har antagligen original dämpare. Montera kortare dämpare avsedda för kortare fjädrar. Som bonus fås bättre väghållning. Original dämpare har för klen tur/retur dämpning i kombination med kortare/hårdare fjädrar.
Visa användare
172
M.P
728I -96 Alpineweiss
750iA -90 Diamantschwarz
525iM Touring -96 Petrol Mica
525iA -93 KROCKAD
Diamantschwarz
Det ska gå med originaldämpare har själv det med sänkning inga problem.
Tänkte kanske dämparn börjar å bli dålig och inte orkar trycka ut pistongen
tillräckligt.
Men självklart är det bättre med sportdämpare.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Verkar vara en j-kla petig och löjlig besiktningsman! Så länge det inte har glappat i höjdled har jag aldrig stött på problem på SBP med kapade/sänk-fjädrar. Det ska normalt sett inte vara några som helst problem med 30-40mm sänkning i kombination med originaldämpare på den punkten. Nåväl, korta dämpare är det enda som kan rädda dig eftersom du fått detta påpekande, om du ska ha sänkfjädrarna kvar vid ombesiktningen vill säga.
Billigaste kortare dämpare vågar jag nästan svära på att du hittar här: www.chassit.se Ett annat alternativ som inte är en rekommendation, är ful-mek, att helt enkelt punkta fast fjädern i övre och undre fjäderskålarna.

------
BMW CS #04839

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.