|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Är det i regel som lägger av när den pajjar. Min E39 har tappat hastighetsmätare. ABS givare bytt och med kylspray går felet tebax så att det är boxen vet jag. Ngn som vet ? eller har ngn länk? Mvh, Thomas E "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Hej, Helt rätt, ABS-modulen är det som felar! Just årsmodell -99 och -00 har dåliga ABS-moduler. Har själv fått skicka in min på reparation. Skickade den hit: Länk Kostar ca 2600:- inkl. frakt. Var utan modulen i 9 dagar. Lycka till! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Thanx - har dem som "sista" utväg :) Är dock mer ute efter vilka komponenter mer specifikt som brukar ge upp så att jag kan köpa nya på ELFA. Jag har killar ute hos mina kunder som kan byta ut dem bara man ger dem materialet. Folke - Hasso! Några tips? Eller är det bara tt ge upp? Mvh, Thomas E "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Så enkelt är det nog inte,dessutom sitter det hundratals hårtrådsfina strappningar i kretsarna. Är nog ingen som har koll på vad som falerar.. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Om du öppnar modulen och misslyckas med reparationen så tar de inte emot ABS-modulen. Då är det bara att köpa ny för ca 7-8000:- inkl. programmering. En begagnad är ingen större idé att köpa då den måste programmeras och kanske snart går sönder. Mvh Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.