|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag såg att jag inte skrivit de i den hör tråden, och egentligen är de väl kanske orelevant då dina avgasvärden va bra. På min första 540 så visade det sig att avgasventilerna på 5te cylindern va brända, så de läckte under 1500rpm, vilket gjorde att hela bilen gunga som din. Men jag fick samtidigt 730 HC på bes och det klarade ju du =/ har du kollat så slangen till BTR är hel? Den har torkat ut på båda mina 540. Sitter bak i insugsmembranet |
|
|
Testat byta spridare eller ge dem en ultraljudstvätt? Som övriga säger, kolla över vaciumslangarna, kan se hela ut men vara spruckna om man börjar att böja på dem (= kanske inte reagerar på startgasen). Tips är att åka till en riktigt verkstad och be dem göra ett leakdown test, då kan du utesluta att det skulle vara något fel inom motorn i sig. Mvh |
|
|
Jupp. Bmw får ta tag i saken nu för jag har gett upp :) Den började gå på alla 8 igen igår och går ganska bra på tomgång nu men han skakar lite. Så jag tror inte det är något mekaniskt fel i motorn. Nä bmw får fixa den nu, jag orkar inte mecka med den. |
|
|
Återkom gärna med svar när du fått tillbaka den från bmw service. Kan ju vara intressant att veta vad det var. Billy aka Fantômas |
|
|
Är också nyfiken på vad de kommer fram till, hoppas det fixar sig. Rent spontant skulle jag nog hellre lämna in den hos Per Larsson i Huddinge, BMW brukar inte vara så duktiga...: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.