AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.373

Kan detta rubbas eller måste det lackas?

Hej,

Sömnlösa nätter utomlands gör att jag måste få svar på detta...

Har upptäckt en parkeringskada. Bilen är nyss köpt och handlaren säger att "Chips Away" kan lacka det, men undviker det helst då jag tror stenhårt på en nyansskillnad..

Vad säger ni? Kan en rekondare fixa detta? Såvitt jag kan bedömma är det ytligt, ej till grundlacken..

<a href="Länk

Stort tack för svar!!
Länk

Så ska den vara kanske,,,
[url=Länk

3ggn gillt.. sitter på taskig lina - kanske därför..
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Stötfångare eller? Ser ut som plasten har flexat och lacken spruckit.
Det går nog inte att polera bort

______

Foto Länk
Ja, stötfångare. Är nog som du säger, att lacken spruckit.. så då är det bara lackning kvar? Inte bra..

Men om rubbing fixar repor från nycklar, borde inte dessa också då gå att fixa? det ser ut som en katt klöst där..
Ja, stötfångare. Är nog som du säger, att lacken spruckit.. så då är det bara lackning kvar? Inte bra..

Men om rubbing fixar repor från nycklar, borde inte dessa också då gå att fixa? det ser ut som en katt klöst där..
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Helt klart lacksprickor. Tyvärr är omlackering det ända alternativet om du vill ha det bra igen. Lacken är ej längre intakt utan "knäckt" ända ner i grunden. Dessutom är det lack på plast och det går inte att rubba/polera särskilt länge på det för än det bränner.
Tråkigt men så är det..
Tack før svar.

Blivit hænvisad till "Chips Away", lite smått skeptisk.. men ska kolla upp det iaf..

Trevlig helg!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.