AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
694

Skall jag kräva en ny fläktmotor?

xl
32
xlm-
e39 M5 -01
Hejsan.

Jag har råkat ut för en väldigt märklig sak, och jag skall försöka göra en väldigt lång historia kort.

Jag lämnade in bilen på verkstad för att få framrutan bytt efter ett stort stenskott mitt i rutan, och i samband med att dom bytte rutan så glömde dom kvar en skruvmejsel på bilen troligtvis, eller så tappade dom den, vad vet jag, mekanikern sa att han måste ha tappat den iallafall, denna mejseln har sedan trillat ner och åkt in i den här fläkten till ventilationen som sitter under instrumentbrädan, och rivit i sönder denna totalt.
När detta hände så fick jag "stickningar" i halsen när jag andades, men kände inte någon lukt, exempelvis bränt eller liknande, utan det var bara dessa stickningar, men min tanke är då, har fläktmotorn tagit skada? har den här mejseln orsakat så att nån linning i den här motorn har bränt?
Motorn fungerar, men frågan är hur länge efter detta som har hänt.

När jag pratade med dom idag så skulle dom ersätta enbart fläkten, eftersom det var den som var trasig.

Så jag undrar, kan jag kräva att dom byter fläktmotorn till mig också?
Värkens dom eller jag kan ju garantera att denna inte har tagit skada av det som hänt?
Om det nu har varit så att fläkten har gått tungt med denna mejsel så har motorn blivit varm, och därav bränt eventuellt en linning, eller något annat i motorn för den delen.

Det jag är rädd för nu är att fläktmotorn ger upp efter ett tag, och då står jag där med en kostnad som troligtvis har orsakats av slarv av denna firman.

Vad säger ni?
Hur bör jag göra?
Skall dom ersätta den anser ni?

Mvh.
Joakim

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag skulle bli galen om de gjort något sådant misstag. inte på han som gjort misstaget att tappa. utan att verkstaden inte vill stå för slitage de orsakar för mig som kund. att korta ner livstiden på grejerna.

jag skulle minst kräva ett kvitto eller liknande för att få komma tillbaka och byta ut motorn gratis, om den skulle gå sönder (låta illa) inom en viss tid.

kan man få fram på bmw vilka garantier de har för just denna? hur länge den ska hålla tills den skall bytas ut mm.

du kan väll ringa dem och höra tkr man.

BMW ownz
xl
32
xlm-
e39 M5 -01
Absolut, det är vad jag tycker också.
Fläktmotorn kan ju succsesivt försämras med tiden, och denna fläkt är ju inprencip alltid igång när bilen är igång, min är det iaf.
Så den kan gå i sönder om 1 vecka, lika väl som om 1 år, det är ju något man inte har en aning om.

Om de nu tvärvägrar att ersätta denna motor, eftersom den funkar just nu, hur gör jag då?

Mvh.
Jokim
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
be dem att skriva ett kvitto där det står att inom 1 och ett halvt år från och med dagen de sabbade bladen får du komma tillbaka och byta ut motorn gratis om även den skulle gå sönder (låta illa) inom uppsatta datum? de tycker jag minst att de är skyldig dig.

jag blev påkörd en gång bakifrån. och då hände inget på min bil. men om något skulle gå sönder eller märkas inom 1 år (tror jag) skulle jag höra av mig till försäkringsbolaget. å detta är väll samma princip?

BMW ownz
xl
32
xlm-
e39 M5 -01
Låter rimligt, skall se vad de säger om det på Måndag, kan sträcka mig till ett kvitto, precis som du säger, men helst av allt vill jag slippa allt klödd som har med detta att göra, allt är ju deras fel och då tycker jag bannemig att de skall byta allt som kan vara skadat också, det var inte skadat innan jag kom in med bilen.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
så sant. de borde byta den. kriga på så mycket du kan! jag hejar på dig!

BMW ownz
xl
32
xlm-
e39 M5 -01
Meddelar hur det går med detta på Måndag, hade jag varit dom så hade inte jag velat smutsa ner firman med en sådan skit bagatell.
xl
32
xlm-
e39 M5 -01
Precis hemkommen från verkstaden, och enligt dom är nu både motor och fläkten bytt.

Mvh.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.