AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
889

Parkeringsskada, vad bör man kräva?

El
116
Eldano
Audi A3 2.0TFSI Quattro -06
328i e46 -98 Såld
Hej!

Min parkeringsgranne lyckades igår eller idag med att sätta en repa på vänstersidan av min bakre kofångare, en repa på ungefär 35x3 cm. Märkte det idag då jag höll på lite med bilen. Eftersom repan innehöll vit lack så blev jag genast misstänksam om vem som kunde vara boven i dramat. Gick å kollade på parkeringsgrannens bil och visst fanns där en repa på höger sida av den främre kofångaren. Deras repa är inte alls lika stor men innehåller svart lack från min bil och även smuts från den. Är med andra ord 99% säker på att det är de som har orsakat skadan då min bil, som i princip stått parkerad där under hela förloppet. Satte idag en lapp på deras ruta där jag bad dem kontakta mig då jag inte vet riktigt var de bor.

Nu till frågan, vad bör jag kräva av dem? Repan är inte så att den går att polera bort, i alla fall inte om man ska ge sig på det själv. Är omlack av kofångaren rimligt? Har helförsäkring på bilen med självrisk på 3000:-

Alla råd och tips på hur man ska ta detta vidare är välkommna då jag aldrig har gjort sånt här tidigare.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Går det inte att polera bort så lacka om den men att bevisa till 100% är inte lätt om de tvättat sin bil och tvär vägrar att erkänna.
Kör till en bil lackerare och se om du kan få det gjort lite vid sidan om för det kostar säkerligen inte 3000:- att få det åtgärdat
Att han skall betala det är helt klart enligt mig men jag är som sagt ingen Polis

Lycka till

Ha de T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.