|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra ifall någon har någon erfarenhet av Motor Nord:s chip till m3 e36 3.0?Har provat 2 olika chip från 2 olika optimerare vilket båda chippen ställt till bekymmer som tomgång,bränsleblandning m.m. "Speed is the ultimate adrenaline RUSH" | |
|
Men kör då orginal! Eller testa rnb:s chip så kanske du blir nöjd. Verkar ju vara poppis! |
|
|
Rnb:s chip va ett av dom så bespara mig sarkastiska svar!............ "Speed is the ultimate adrenaline RUSH" |
|
|
Vad har du för strul med mitt chip? Har den börjat gå sämre? Den gick ju kanon efter monteringen... Om inte det blivit något strul vid programmeringen så är det omöjligt att den går dåligt eller har dålig bränsleblandning pga chippet. Har kört många pull och lambdan ligger stadigt och fint i hela registret Jag ändrar inga värden på tomgång så den ska vara exakt som original. Ändringarna i chippet finns i börvärden och mellan och toppregister. Kom annars ut imorgon så kan jag titta på det |
|
|
Jo det stämmer Rafael bilen gick kalasfint i typ 2dagar efter sen börja den gå riktigt illa på tomgång speciellt vid kallstart där den rusade på tomgång får att sedan bara stå o bluddra o gå allmänt kasst över hela registret.Plockade upp stiften o kollade o stiften badade i soppa,vet vad du tänker men va inne hos Tobbe dagen innan vi satte i chippet för att kolla så det inte fanns några felkoder o även efter o fortfarande inga felkoder däremot asdåliga HC-värden.Har nu för några dagar sen monterat i org chippet igen o bilen går avsevärt mkt bättre o drar nu friskt hela registret igen.Vill inte kritisera din "produkt" men såvida du inte har någon logisk förklaring till symtomen så måste jag nog hävda att det inte är något vidare optimalt chip trots allt............ "Speed is the ultimate adrenaline RUSH" |
|
|
Låter skumt. Speciellt det med att motorn rusade på tomgång--> det kan inte chippet styra då motorn behöver luft för att varva upp och inte bara bensin( Typ som om tomgångsmotorn hängt sig eller liknande...) Jag tror du att du har någon vaccumslang eller liknande lös/sprucken vevhus slang eller dylikt som gör att du får lite fel blandning. Original chip tar hänsyn till stor felfaktor och går bra i de flesta förhållande(utan LMM, med kass TPS, kass givare osv ). Den försöker reglera så gott den kan med lamdbdorna osv.. Mitt chip gör att s50 motorn blir mera känslig därav mera effekt och bättre register, men adaptionvalues och annat kan isåfall spöka om det finns något "fel". |
|
|
Jag köpte RnB's chip för någon månad sedan, och det funkar klockrent! Jag tror att du "speedbullet" har något annat fel på din bil som inte är chiprelaterat. /Jonas |
|
|
Vem som helst som är lite insatt i bildiagnostik vet ju att om det skulle va fallet att jag hade vakuum/vevhus läckage så hade jag fått fram nån form av felkod/värde vid en diagnos då det alltid blir nån givare som blir påverkad av det.Nu har vi kommit från ämnet helt då min fråga va erfarenhet av Motor Nords chip då jag funderar på att testa detta för att sedan bilda mig en uppfattning om hela chipteorin vad det gäller s50. "Speed is the ultimate adrenaline RUSH" |
|
|
Jag vill eg. inte lägga mig i denna tråden, eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet av s50.....men eftersom det handlar om motornords superchip så tycker jag att jag har något att bidra med Jag har ett sådant chip monterat i min e36'a (m50b25-motor), har haft det en längre tid, köpte chip'et juni -00 så det har suttit i nästan lika länge som jag ägt bilen....9år/3000 sommarmil....det var bara första sommaren jag körde med originalchipet Och jag kan inte vara annat än nöjd, motorn går helt klockrent och har gjort det hela tiden, aldrig några problem med avgasvärden hos sbp eller dylikt, har rullat igenom där med blankt papper varje gång, ytterst lite pendlande tomgång när den är helt kall men annars ingenting alls som är värt att nämna Jag har även kört bilen på rullande landsväg vid ett tillfälle och den gav värden som jag är helt nöjd med.....217 hk från motorn.....enda övriga ingreppet är pipercross luftfilter och ferrita slutljuddämpare Mvh Ferenc |
|
|
Oerfaren eller ej så förstod du frågan o gav ditt svar med din erfarenhet visst dock inte till s50 men ändå ett bevis på att Motor nords chip funkar klockrent utan på bekostnad av bilens funktionalitet.Tack för din insats! "Speed is the ultimate adrenaline RUSH" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.