|
|
|
|---|---|
| Har precis bytt däck från nästan helt nya m+s däck till beg Michelin Pilot däck. Tänkte spara m+s däcken till vintern och köra slut på Michelin däcken nu på sommaren och hösten. Men nu när jag kör mellan 85-95 km/h blir det mycket obalans i ratten. Jag har tidigare upplevt samma sak med lite slitna däck men när jag bytte till m+s däcken i våras så blev obalansen obetydlig, men nu kommer den igen alltså. Däcken är alla balanserade två gånger. Vad kan det vara, är det däcken eller bilen det är fel på? Tack på förhand!! | |
| Låter som du har orunda däck. En däckverkstad kan mäta upp dom med laser eller med vanliga ögat. Kan tex vara ståsulor. | |
|
Hej! Jag har en 523i -99 med 235/40-18". I vissa farter (ca 90-100) och på vissa vägar har jag små vibrationer i ratten. Det konstiga är att det inte är på alla vägar. Om det är nylagd asfalt så skakar det inget. Det är lite lustigt. Jag har fått för mig att detta beror på mina lågprofildäck som är jävligt känsliga för dåliga vägar. Även en kompis (730iA -95 med 255/45-17) har samma problem. |
|
|
Har haft problem med vibrationer runt 90-100 km/h och över 120 km/h på min 520i. Vibrationerna kunde komma och gå. Däcken jag hade var Hankook 235/45-17 och jag fick balansera dom flera ggr. Till sist gav däckhandlaren med sig och jag fick bytt däck till Pirelli P6000 med samma dimension och plötsligt försvann alla vibrationer. Så däcken kan verkligen ställa till problem. Hädanefter kommer jag i alla fall inte att köpa några lågbudget däck. Hoppas ni får rätt på det. //Sahlin |
|
|
jag köpte nya däck förra veckan å då da gummimannen på affärn att Audi 100, BMW 5-serien å några bilar till kan ha vibrationer utan att det går att mäta upp något fel. Så han sa att jag skulle byta plats på däcken om jag skulle få något sånt å testa med det. Ibland var han även tvungen ta lös däcket och lägga på det igen.... -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.