|
Sida 7 av 24
|
|
|---|---|
| Okej då! 535:an jag hade fick jag ner i hör och häpna 0.74 (enligt datorn) i snitt efter 9.5 Mils körning med fyra pers. och full packning, sen beror det ju på hu mycket man våga lita på datorn... | |
pjotor. |
Runt 1,6 |
| Min GT drar 1,1 om jag har kul. Och det har jag! | |
| Min gamla 318-87 drar blandadkörning 0.8 (fin, fint)och jeepen drar lite mer...1.4. :) | |
BmwPojken |
min 318is drar ca 0,8-1,0 men då har jag väldigt lätt för att gasa lite extra;) |
| Hahaha kan inte låta bli att kommentera Jonny78 "Vem bryr sig, det kostar att ligga på topp!" Ligga på topp med en 320i 86a eller?? | |
|
Körde min 328Ci på 0,77 L/mil GBG-Motala-GBG. Och nej jag körde inte som en gammel gubbe. Däremot provade jag att följa hastighetsbegränsningarna och ge f-n i alla dumma omkörningar för en gångs skull. Å andra sidan har jag inte köpt bilen för att åka runt och tänka på soppakostnaden (Då skulle man haft en Lupo), men det var kul att testa. |
|
| Åkte från Åre till Sveg på 0,72 förra vintern. Då gick det dock aldrig fortare än 90 km/h och ej över 3500 varv =) | |
|
Min femarton drog 1.25 l/mil (vid buskörning i den mån det går med en 518) ganska mycket för en sån liten motor tycker jag. Så nu e jag lite lättare på gasen BMW:n är mannens bästa vän |
|
Jonny T |
Min 320i cab -89 drar på ren landsväg 0,84L/mil. |
|
Fick ner min till ganska exakt 1L/mil...bara stadskörning,och man har ju haft tung högerfot,måste säga att den är väldigt soppa snål för att ha 200+ HK!! Mvh Marcus |
|
|
525 iat -93 Hälften stadskörning < 1 mil/gång Hälften landsväg i 100 km/h summa 0,88/mil |
|
|
Nytt rekord!! 10l på 15mil => 0,67 l/mil (max 100km/h) Men fyfaan va tråkigt! //Marin |
|
jojje123 |
fan va ni gnäller om bränsleförbrukning. en bil kan aldrig dra för mycket soppa. den kan bara få för lite luft. |
|
Har fått ner min 520i i 1,13l/mil stadskörning, men då va de inte över 4000rpm på en hel tank... Usch vad tråkigt... Den blir ju bara roligare efter 4000rpm.... //Cosmos "Rak BMW 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
| Min z3 2,8 99 drar 1,15 blandad körning | |
|
Min drog 1.01 på den mätningen jag gjorde. Rydberg |
|
|
1.7 liter på 400 meter.. 0-100 1.3 sekunder..men det är ingen BMW.;) |
|
M3 killer´n |
från 0.6 till 2,5l/m :( Mvh Jonas |
| 750i:n har dragit c:a 17 liter/100 km de senaste, men eftersom jag nyligen har köpt den så kanske man kör lite hårdare än normalt. Hoppas i alla fall på att hamna under 15 liter/100 km i framtiden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.