|
Sida 3 av 24
|
|
|---|---|
|
Men hur kör ni egentligen ?? min e36 325 drog minst 0,73 max 1,05 min e30 325 minst 0,78 max vet jag inte riktigt har inte haft bilen så länge men den har inte druckit mer änn 1,1 Och jag har en aktiv körstil måste vara fel på era bilar ....... Nos 325Im -89 |
|
|
alltså jag fattar inte vad det är frågan om!!! jag hoppas verkligen att ni alla bara har kört så här mesigt för att kolla era förbrukningar för så här lite har jag aldrig fått nån bil att dra. det som är intressant är hur mycket bilen drar vid bankörning. fast det är fritt fram att testa detta på allmän väg precis som jag alltid brukar göra :) |
|
|
Jag undrar om flera av ovanstående insändare är räkne-kunniga? Hur kan en 325 med snitthastighet 150-160 dra 0.8. Är den 10 växlad?? Inte ens om det var en 325 TDS skulle den dra så lite. Nej, bränsleförbrukningen får man fram genom att ta volymen bensin man tankar och dividera med sträckan man kör. |
|
|
Förlåt.. men jag kunde inte låta bli att jiddra lite! Min Corrado G60 drog 0,64 i snitt på 21mil. Snittfart på c:a 90km/h. 160 skönsjungande hästar och bensinförbrukning som en japanare i landsvägsfart. men trycker man på gasen vill den ha .. mycket =) / Pär Z |
|
|
Jag har en 318i -85 (tror jag iaf, drog en 320 med den så jag vetti f...) Men den är helt ok i bränsleförbrukning. Ligger mellan 0,75-0,90. Då är det inräknat, lugn körning (blir inte så mycket iof) landsväg å buskörning (blir det mer utav) Det tycker jag är rätt OK iaf. |
|
sledneck |
haha vafan min 320 ik 88 drar aldrig under 1 liter milen hur ja än kör vid hårdkörning drar den minst 1,5 men det är det värt ? eller inte kanske :/ kör så det ryker !!! |
pjotor |
Jag håller med greven, det är väl ingen Mazda 323 ni har köpt er utan en riktig bil. Ni får väl kosta på er lite bränsle. Min 325:a e36 kör jag aldrig under 1,4. |
|
Mm håller med! Det är värt varenda liter, om det finns pulver under huven ;o) En polares 525 vanos drog 0,73 med 16" och 2pers + packning i runt 110-120 ner till GBG. Drog c:a 0,8 med 17"arna förra sommaren. Inte är det kul att köra så, men det är intressant att testa. / Pär Z |
|
|
325iM 1988: ca 1 liter blandad ca 1,35 i stan "behagligt sportig" körning Tips: Tändstift, filter, halv-/helsyntetolja, kolla CO-inställning (för lite är inte ovanligt!) och tändläge (jobbigt på vissa mod). Anliggande broms? Luftslangar ok? Annars felsök... titta i en Haynes-bok! Johan 325iM -88 |
|
| Jag har en 318i -89. Den brukar dra strax under litern. Jag räknar jämt ut vad den dragit när jag tankar och jag kör 100% stadskörning. Jag kör digitalt = fullt eller inget. | |
|
328i-96: 0,75 l/mil lansväg(90-130km/h). 1,21 l/mil stadskörning(halvsnäll). 1,43 l/mil stadskörning(hård). Har inga siffror på blandad. Detta är inga överdrivna siffror. MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Mätte min precis. Den har gått 7800mil och är manuell 110km/h med farthållare, 5ans vxl och mycket plan motorväg. 0.75 l/m Helt ovetenskapligt naturligtvis. |
|
|
Min 325i -92 drar ca: 0.8 landsväg 1.2 blandad 2.0 stadskörning (men då är det bus kul) |
|
|
Min 323ia -86 drar 0,8 lansväg 1,2 statskörning men gasar men rejält så drar den väll 2-3 l... (får ta det lungt på gasnen om man inte vill tömma plånkan) |
|
|
Nu får det bli diesel framöver ;o) Ska även bygga en busbil så man kan leka av sig abstinesen...haha! Kör ju 10mil per dag i snitt. 6kr/liter farmartank & 0,5-0,6/L mil. |
|
|
hmm.. jag hommer ungefär 2 mil på en hundralapp vid blandad körning, men rekordet är 7 l/mil. (12.3s 192km/h) |
|
|
M3 E30... aldrig under 1.1 L inte ens vid mest landsväg... som värst fått upp den i 1,6... men de va de väldans hårt... /Jonas |
|
Jonny T |
Oj.. är jag ensam att åka E30 bensinare på 0,66 landsväg. J.T |
|
328iA drar ca 1,1 blandad körning. Körde till Sthlm dvs 100 mil t.o.r för mig drog den 0,8. Klart godkänd, tycker jag. Ingen buskörning i och för sig. |
|
pjotor |
7 liter/milen, mytomaner saknas det då inte här på forumet, eller vad säger du Kilander. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.