|
Sida 20 av 24
|
|
|---|---|
|
stadskörning nästan hela tiden för mig, ca 1,6 l milen... blandat så snittar den 1,2 |
|
| Min 320i 2.2l e46 drog 0.95 i staden, 0.85 landsväg och man kunde få ner den på 0.75 om man körde ecodriving. | |
|
min 328i 0,7 landsväg 70-80km/h 0.9 - 1.0 i 130 - 140km/h och ca 1.2 - 1.4 buskörning med mycket gummilukt xD bytte till k&n insatsfilter och gick snålare pga det.... |
|
|
X:et drar ganska exakt enligt fabriksuppgift. Ganska precis litern. Tycker jag är otroligt bra för en nästan 20 år gammal bil som gått nästan 30.000 mil Väldigt välservad å välskött iof men d är väl precis så d ska va =) |
|
|
Efter ett kortare experiment av tre tankningar med 50% E85 hamnade förbrukningen på 1,44, nu har jag återgått till 98 oktan men monterat vinterdäcken så jag kan väl inte räkna med att komma tillbaks mot 1.25 som jag haft under sommaren... The way we see the problem is the problem. |
|
| Måste säga att det finns många saker jag är imponerad av med min bil men bensinförbrukningen imponerar garanterat mest och den är löjligt låg. Visserligen ligger jag inte och bränner inne i stan men jag har kört "rätt" fort på landsväg (kunde inte låta bli eftersom en annan BMW körde förbi när jag skulle svänga ut och han körde som ett jävla tok *L*). Har fortfarande inte lyckats komma upp över 1 l/mil i blandad förbrukning och på landsväg ligger jag konstant på "körkort bye bye". | |
| Sålde just min skönt spinnande 330Ci cab -04 med automat. Lät bli att nollställa förbr.mtaren på ett halvår och då hamnade den på 1.2 l /mil. Ganska blandad körning. Kör nu 120d cab man. och gör inte ens av med hälften... | |
| 0.63 landsväg på Eco, 0.75 normalt. Ökar raskt till 0.8 vid blandat... | |
| Nu när det börjat bli lite kallare står det 0,78 på f.datorn då har jag kört blandadkörning. | |
|
Har mätt flera gånger nu med trippen och tankkvittot, och resultaten hamnar runt 0,9 (någon decimal hit eller dit). Snittet ligger på 0,9020 och detta trots frisk körning. Rekordet var med dubbdäck, en runda med tung släpvagn och i övrigt en del bus: 0,98 liter/mil. En väldigt snål bil 328an med tanke på effekten :) 330n ligger runt litern i snitt, men den går till 90% i stan numera. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Snittar just nu 0,92 enligt färddatorn. Detta är till 90% stadskörning. På långkörning i Autobahnfart, på Autobahn, brukar den ligga på 0,82. Då är bilen fullastad och farten pendlar mellan 100 och 200. Snittfart exklusive tankstopp cirka 140. Är jäkligt nöjd med förbrukningen. Hur hårt jag än kör är det svårt att komma över litern i snitt. 335d Touring. /Christian |
|
|
Är sjukt nöjd med 318touringen, drar enligt mig löjligt lite. landsväg 90 körning med farthållaren drar den ca 0,55, å blandad strax under 0,7. har som mest fått upp den i 0,73 på en tank. |
|
| vart e han med 750n som drog 0.8, länge sen jag skrattade så gott :D | |
|
0,98 med 330n blandad körning, rätt okej tycker jag. Fått ner den till 0,97 som bäst men med vinterdäcken på kommer jag nog inte under litern, speciellt inte med nymonterat avgassystenm =) -- Eisenmann Race Exhaust |
|
|
Baader: Han läser om mattekursen ;) //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Uppdatering. Kollade nu när jag tankade, hamnade på ganska exakt 1 liter/milen. Detta med ca 90% stadskörning. Har inte gubbkört men tänkt mig lite för, inte ge benet hela tiden :) Detta är ett mycket bra resultat tycker jag för så pass stor bil med sexa. Min förra E39 Touring (520iA Touring från 2001) låg jag på ca 1,2 - 1-3 liter/milen vid samma körning. Mycket beror ju på att 528 är manuell men jag är ändå förbryllad att den går så pass mycket billigare. Antar att det beror på vridet, kraften finns ju där väldigt tidigt och behöver inte varva så mycket som automaten ville göra i 520:in. __ /Chrille |
|
|
ja har en m3 -98 lansväg ligger den på 0,8.. helt ok för en sådan bil... Turbo är gött!!! |
|
| Min nyinförskaffade fullutrustade E36 328 Touring drar vid ABSOLUT laglig landsvägskörning 0.65-0.7 l/mil o litern blandad me 225/45-17 sommardäck.. :) | |
|
Senaste trippen ludvika-arvidsjaur så snittade jag 0,63 med dubbdäck.... "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
0.87 blandad körning (lugnt och fint pendlande) 328ia |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.