|
Sida 17 av 24
|
|
|---|---|
|
Blandat 1.1, Stad 1.45, Landsväg (90 km/h) 0,78 Motorväg (120 km/h) 0.82, Motorväg (140 km/h) 1.0 "Always a driving machine" Länk |
|
|
318IS -94, 06-07 landsväg, ca 0.9 - 1 liter blandad, men tung fot. BMW 525IA -89 / BMW 318IS -94 |
|
|
tycker era bilar drar rätt lite :P 325an (e36) drar lite över 1 lugnkörning å långt över 3 hårdkörning |
|
| 0,59 med snål gasfot | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
1,2 med bomull på pedalen och mycket mycket mer vid blyfot! =) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
är motorn frisk, servade enligt konstens alla regler så ska inte 325:an dra mer än runt 0.85 landsväg(100-120) å c:a 1,1 stad.. över det så kör man ovanligt hårt eller har nå´t fel på bilen..inte bara motorn som spelar in..utan anliggande bromsar,dåliga hjullager,mm |
|
|
Kollade upp min 325 E36 lite extra och senaste tanken räknade jag ut att jag snittade på 0.88L milen.MYCKET stadskörning (ung 70%) men väldans snäll körning då silentblocken är totalt slut! BMW fûr allè |
|
| orust-hultsfred förra veckan med 328 e36, 0,78l/mil. Farhållaren inställd hela vägen+10kmh | |
|
0.95 blandad - 75% motorväg(120-30km/t), 25% stad(snålkörning). //Anders |
|
| Min Z4:a drar 0,9 l/mil. På landsvägen kan man komma ner till ca 0,75-0,8 l/mil. Vår nyuthämtade 118 diesel ska enligt tillverkaren dra 0,47 l/mil, har inte hunnit mäta själv men hoppas att det stämmer! | |
| Min 330 drar omkring 1.3 l/mil. Och då är det relativt hård körning. Borde väl ligga runt 0.9-1.0 vid normalare körning, har dock aldrig testat.. :) | |
| Bmw 320i -90 typ 1 liter milen landsväg men stadstrafik kommer jag inte långt på en hundring | |
|
Min relativt nyrenoverade bmw 320i Touring -89 drar 0,9 på landsväg och 1,2 i stan. Det är mycket för en liten 2 liters 6:a |
|
|
"Jag körde med min BMW 318 Sthlm-Sundsvall på 0,35 liter milen. Hur? Jo jag låg bakom alla lastbilar jag kunde samt tilämpade ecodriving. Det blir nämligen turbulens bakom lastiblen som puttar bilen frammåt, man kan alltså ligga och köra efter en lastil på nästan tomgången, nackdelen är att man måste ligga ganska nära. Kryper man upp bakom en lastbil så känner man helt plötsligt hur bilen sugs mot lastbilen, det är då tillräckligt nära och man kan släppa på gasen lite. Så istället för motvind/fartvind får man medvind :-)" Cali,ge fan i det! Är irriterande att ha folk körande ända upp i häcken på en.Vi vet inte varför ni kör som kärringar därbakom.Det kan ju vara något skumt med att vara skuggad.Ibland har vi värdegods och vill inte ha några problem. |
|
|
1,5l/mil med kokainsläden vid normal kommunköring. På Europasemestern förra året blev det nästan 1,3 i snittförbrukning men då var det med mycket last och hög fart på motorvägar. ca 1.0 liter milen vid kommunkörning med 325:an. 0,9 l/mil vid offensiv landsvägskörning. mvh |
|
|
318ti -96 0,75 blandat (60% motorväg 90/110, resten 50/70-vägar, 15% stadstrafik kanske... Södertälje + Kungens Kurva + runt Sthlm) - lätt gasfot 0,85 blandat om man istället har riktigt tung gasfot ofta men samtidigt vet vad motorbroms är när man inte fullgasaccar aldrig över litern på allmän väg på bana inte säker men runt 1,2-1,3 kanske |
|
|
Inte för att det har med saken att göra, men som jämförelse vill jag bara nämna att vi hyrde en Seat Ibiza diesel vid Medelhavet i förra veckan. Den drog sannolikt under 0,4. Soppan kostade 0.97 Euro. |
|
| Körde mellan Stockholm och Strängnäs fram och tillbaka på 0.64l/mil när jag verkligen ansträngde mig för att hålla låg förbrukning. Brukar annars ligga på ca 1.3 - 1.4 i stadskörning då jag pendlar till jobbet och kör på den förbannade Valhallavägen/Lidingövägen...det går snabbare att cykla till jobbet än att köra på den helvetes-vägen... | |
| Fedorov: vilken hastighet låg du i då? och vad varvar den på 6:an(?). Håller med om att de vägarna kan vara jobbiga, men det beror helt på tidpunkten på dagen också. Tror det är i stadstrafik som 6:orna skiljer sig mest i förbrukning. Kommer aldrig över litern med min, hur många köer jag än hamnar i. Sen är det säkert skillnad i hur man gasar vid krypkörning, tror 90% gasar alldeles för mycket. På de flesta bilar kan man ju ofta nästan släppa kopplingen nästan helt utan att ge gas. Förutom Saabar då, deras motorer är CP :) | |
| dexton: jag körde väldigt lagligt hela vägen, max 120 nån gång men jag försökte som sagt anstränga mig för att hålla låg förbrukning. Tror jag varvar under 2000 varv på 6an...vet ej exakt dock, har inte tänkt på det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.