|
Sida 14 av 24
|
|
|---|---|
| Blandad körning under vintern ligger förbrukningen på ca 1-1.1L/mil. | |
|
Min 325:a dra ca: 0,7 - 0,8 landsväg o sen mellan 0,9 o 1liter när jag kör i stan. |
|
| I dag har min 325a dragit ca 3,5 l/m på isbanan, mestadels på 3ans växel 5-7000 v/min. | |
|
0,76 blandad 0,63 landsväg 1,00 stad |
|
| min 2002tii drar ca en liter per mil blandad.Men då blir det en hel del gasa också. | |
|
Jag körde förr min m3gt med pipercross filter å ACS-sportsystem, de drog runt 1,8l milen normal körning. när filtret rök hoppade det ´ner till ca 1,4 l milen, Tänk på de!! lika mycke mer luft järnet får in, lika mycke mer såppa tar den! "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" Jon |
|
|
Min drar väl ca 1,3-1,5 vid lite blandad körning.. full gas i mellan åt o lugnt i mellan åt.. I vintras drog den runt 1,7.. Blir väl så mycket oxå med tanke på att jag inte har vanos o så.. ? SAAB - Skrota Aset Använd BMW |
|
|
Min tar blandad körning 1,18 l/mil. //Schnitzer |
|
|
Blandad körning 0.98 Landsväg 0.75 Stadskörning: Törs jag inte mäta... Keep your distance! |
|
|
Fan jag åker på 0,75 på landsväg i laglig körning. Fattar inte hur allas Bmw kan vara så törstiga |
|
|
Tror nog inte det är bilarna i sig som är törstiga, det är hur dem körs och om filter, stift, spridare osv är fräscht. Samt om motorn är frisk i övrigt, då går bilen snålare, eller så som den är ska gå rättare sagt. T.ex. en motor där spridarna är mindre bra får inte en "dimma" av bensin i cylindern. En sådan defekt tenderar till att förbränningen inte blir perfekt. Man vill ha ett stökiometriskt (ultimat) blandningsförhållande [14,7:1] (14,7 delar luft och 1 bensin). Är grejerna i motorn inte helt friska så kan detta förhållande inte nås, det tenderar bland annat till högre förbrukning. Jag ligger på 0,8 på motorvägen, normal körning med frisk motor. I stan drar den ju naturligtvis mer och det går väl åt drygt litern vid blandad körning. Over and out. |
|
|
Oj, menade "så som den är konstruerad att gå rättare sagt" skulle det stå i rad 3 uppifrån. Skulle vara bra med en redigerings funtion på denna superba sida. |
|
|
Min 328i Touring drar c:a 0,72 vid 80km/h på 70 väg i lätta rörelser på gasen. Vid 120 Km/h med 2 barn o en vuxen bredvid drar den c:a 0,82.. Sportluftfilter och Mobilone 0W-40 Olja. 235-45-17 Däck dessutom. Stadskörning är inte en rolig upplevelse, gärna uppåt 1,1 med planerad körning.. |
|
|
läst att många med 325:or har hög brännsleförbrukning :( landsväg fullpackad i bakluckan och 5personer 0.95 gjorde en mätning på 80mil, ensam i bilen drar den ungefär 0.9 lansväg blandad eller statds körning är det runt 1.2 BMW Williams F1 Team. |
|
| I går körde jag 50 mil och med något mer än normal körning drog den 0.77/milen.. | |
|
Måste skriva av mig lite! Hade problem med termostaten lite då bilen inte blev tillräckligt varm! Sen när värmen kom så blev det bra och bilen drog runt 1,1 liter blandat. Sen blev det samma sak igen efter ett tag. Så jag byte termostaten. Kan tänka att bilen dricker mer när när den inte är tilräckligt varm. Så idag när jag körde riksväg 195 i strax över 90 i jämn fart så fick jag ner den till 0,55l!!! Helt otroligt men sant! Färddatorn har alltid vissat rätt så jag hoppas den fortsätter att vissa rätt! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Provade att nolla färdatorn på e4:an för att se hur mycket hon tar i den farten, satte farhållaren på 120 och rörde inte gasen mer, fick ner den till 0,71 enligt datorn slog man på kliman så steg det till 0,72, var då själv i bilen, med 18" på dock, ren landsvägs körning tycker jag 328:an är snål :) Lelle BMWCS 03900 |
|
|
Den drar inget alls om ajg stänger av luftutsläppen mitt på panelen:) Asken |
|
|
Kan ju meddela att ja sprutade ut 2,2 l/mil i helgen,, sportig körning på slingriga vägar, de är ju DE dessa bilar e tillverkade för!! skit i bensinpriset, kan endå inte påverka de genom att gnälla..:) "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
| min drar runt litern ungefär.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.