|
Sida 12 av 24
|
|
|---|---|
| Min 325a e36 -94 drog ca 0.79 från södra småland till öland + tbaka....staskörning strax över litern | |
|
Snittet enligt färddatorn ligger på 1.16L/mil. Då är det drygt 70% stads och 30% lite längre färd. Helt Ok! Mvh Per |
|
|
Körde mellan Sundsvall och Umeå (ca 25mil på E4:an). Nollställde mätaren i sundsvall och höll väl en ganska bra blandning mellan lugn och hårdkörning. Medelhastighet 98km/h och Medelförbrukning 0,81 liter/mil Rätt nöjd med de förbrukningssiffrorna. Stadskörning är ännu inte uppmätt. BMW4EVER! |
|
|
min bil drar mellan 0.8 och 1.6 liter/milen beorende på hur körglad jag är. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
| Körde 200mil nu i veckan som var.Vi var fem personer och max med packning och nya F1 gsd3 245 bak och 225 fram då drog den mellan 0.79-0.82 med ac tidvis på.det är jag nöjd med. | |
|
1.1 i stan och 0.91 blandat.. har kört den på 0.79L / mil på en 18mil sträcka när jag körde riktigt lungt.. så det är väl inget farligt, man gasar väl lite mer än snittet på både stads och blandat, men inget allvarligt. /mvh jocke |
|
| Min 318i -88 drar vid blandad körning ca 0,8 | |
| körde min 328ci-99 från JKPG till Karlshamn med snittförbrukning på 0,62!!!??? enligt färddatorn. Visst, jag snålkörde medvetet men inte överdrivet, farthållare och 95km/h för det mesta. | |
|
Min 325 -92 drar 0,86 landsväg & ca. 1,2 stadskörn. Min gamla 318iS -88 drog 0,79 landsväg & 0,85 stadskörn. Och det handlar inte om något ekonomirace utan snabba nattliga mil. |
|
Gemini__ |
Senast jag räknade ut snittförbrukningen låg den på 1.6l/mil. Då har jag inte kört direkt hårt med bilen, dock har det blivit en del stadskörning. Mvh: Thomas |
|
Min 328 e36 drar ca: 0.8 l/milen landsvägskörning och 1.6l/milen eller mer vid buskörning !!!!!! "BMW Rock´s" |
|
|
Min nyinköpta 318i -99 E46 drog 0,64 på hemfärden mellan Stockholm till Skellefteå, mycket imponerande trots att farten för det mesta var "momsad"... dessutom är jag imponerad av färddatorns exakthet. Har förövrigt även en Seat Toledo TDi-00 som vid extrem snålkörning går att få under 0,4l/mil... Peter B |
|
| Min drar ca 1.85 L / milen enligt färddatorn :) ... Men jag kör bara buskörning :P | |
| Min drog över 2liter/milen på senaste tanken.:D | |
|
Gamla bettan ville ha 0,75 till 0,8 för det mesta. Nästan ingen trodde på mig. Alla verkar tro att alla BMW har virvel i tanken som standardutrustning... Gjorde en bottennotering på sträckan Lund-Uddevalla (35 mil på 3h 20 min): 0,71. Inte illa för en gammal sliten motor. Det märks inte alls samma skillnad i förbrukning beroende på om man ligger över eller under 3000 rpm i BMW som i andra bilar. På min nuvarande (Ibiza) skiljer det minst 0.1 l/mil |
|
535power |
min 535:a manuel drar 1L landsvägskörning och 1,5L stadskörning |
| Min 525D drack 0,7-0,72 innan och nu drar den ca 0,65-0,67 efter att jag monterat fuelbuster | |
535power |
vad är fuelbuster?? |
| Det är magneter som monteras utanpå bränsleröret. Kolla deras hemsida www.fuelbuster.se | |
|
På 1100 mil blandad körning har min dragit 0.94 Som lägst vid väldigt snål landsvägskörning 0.75 Normal landsvägskörning cirka 0.85 Stadskörning kring 1.0 ///Foppa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.