AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
645

520 -92 dör när man gasar

Mi
9
Miche
520 -92
Hej!
Har en 520 -92 (24v) som strular lite..När man startar bilen så går den igång direkt o går jättefint på tomgång,men så fort man gasar så dör den.Håller man gasen nertryckt när man startar den så går den dock bra så länge man håller den över 3000rpm..Kan tilläggas att bilen har varit stående en längre tid,ca 1år,men när jag drog igång den för nån vecka sen så gick den klockrent,va först i förrgår som den började bära sej lustigt åt..Tacksam för tips!
Mvh/Miche
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Bara ren chansning men jag skulle kolla dessa grejer:
-Att bränslepumpen funkar som den ska, ger tillräckligt bra tryck (när gaspedalen inte är nertryckt)

-Gasspjällsreläet

Har själv en 525 -92 (24v), ställer av den varje vinter och har för första gången sedan bilen var ny fått byta bränslepump. Förra året gav gasspjällsreläet upp, hade inte samma symptom som du men tomgången blev pendlande och steg upp mot 3500 varv... Båda felen berode mer på att bilen stått stilla utan att användas än slitage.

Känns som det kan vara nåt annat på din bil också men dessa grejer var känsliga på min i samband med långvarig avställning.

BMW 4 Life
Mi
9
Miche
520 -92
Fixat o nu går bilen som en klocka igen...Varenda vacuum slang som sitter under insuget o d va söndertorkat,borde jag ju egentligen kunnat lista ut innan..Tack iaf!
Mvh/Miche
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Det var ju kanon att det var ett så enkelt och relativt billigt fel.

BMW 4 Life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.