|
|
|
|---|---|
|
Var och besiktigade min E34 m5 idag kl 07,30 och kom in i hallen. Kan tillägga att det gick FORT in till bilprovningen idag för att få kattarna så varma som möjligt för att få ner hc värdet. Ifjol var det på 99 och iår på 68. puh (trodde jag) kom till den del där de hissar upp och kollar under. gick igenom HELA avgassystemet, vvarje millimeter om det läckte. Har själv byggt det och det är tätt. Man såg riktigt att han letade fel överallt. dax för framvagnen och har aldrig varit med om att de har slitit och dragit så som de gjorde. Han skulle verkligen hitta ett fel. Han hittade dock väldigt lite glapp i höger bakre bärarm, men kollegan han tillkallade sa att det lilla inte var tillräckligt för anmärkning. Till slut var det ljuskontroll av halvljus och då äntligen hittade han något och det var höger halvljus stod ca 1-2mm för högt på deras mätare och han sken upp i hela ansiktet. "jaha detta var inte bra" sa han. Äntligen hittade han något som enl han genererade en ombesiktning. Man vart ju inte glad för en sån skitbagatell och frågade om inte jag kunde justera ner det" detta är ingen bilverkstad" och satte sin data i hållaren och skrev ut protokollet med ombes. Så j-vla onödigt kan man tycka. Hem och fixade det nu i eftermiddags och in och in igen till bilbes. Han som bes min bil bara skrattade "han gillar nog inte ungdomar med fina bilar" Ungdom??? jag e för fan snart 40 år tänkte jag och vi pratade en bra stund och förstod min frustration. Någon annan som har erfarenheter av maktmissbruk? Its not the smell that kills, its the FART | |
|
Vilken tönt. Han kanske hade en dålig dag och ville få ut sin frustration på din fina m5:a. Hoppas bara att bilprovningen blir bättre när privata företag tar över. "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Det är vid sådana tillfällen som man ska bli högljud och tillkalla stationsansvarig eller några av hans kollegor. Jag är helt säker på att de hade justerat ditt halvljus då, tar ju inte mer än några enstaka sekunder. Alla jag har haft brukar ta fram skruvmejslar utifall det skulle behövas en justering. |
|
|
Tråkigt... Fast du hade ju faktiskt ett fel på bilen som gjorde att du fick ombesiktningen. Det var ju inte besiktningsteknikerns fel... Han har ju rätt i att bilprovningen inte är en verkstad men man borde väl kunna vara lite "serviceminded" när man har ett yrke som innebär att man har kontakt med folk hela dagarna. |
|
|
Visst är det ett fel. Men nog fasen kan man kosta på sig att låta kunden skruva några varv med en skruvmejsel? För övrigt tror jag inte det är avundsjuka som ligger bakom i det här fallet. Mängden pengar som krävs för att köpa M5 E34 är vanligen inte så stor. Det är nog bara en allmänt bitter och otrevlig människa. Dessa har en märklig förmåga att samlas i statliga verksamheter. (och i Comhems kundjtänst av någon anledning) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Det kan faktiskt vara en nyanställd som inte har så stor erfarenhet, dom brukar göra precis som dom har blivit upplärda. En erfaren besiktningsman vet att BMWs m-modeller måste varmköras ordentligt för att värma upp katalysatorerna. Sen tycker jag att ska jag betala 300 spänn så ska dom kontrollera allt på bilen. Många besiktningspunkter är bedömningssaker och det är inte alltid lätt att bedömma och då är nybörjare nitiska. mvh stefan |
|
| Man kan begära en annan besikningsman har jag för mig, misshandel av bil är ej tillåtet heller. | |
|
Jag har i allt väsentligt bara positiva erfarenheter av bilprovningen. En del surkartar har jag väl träffat på men aldrig någon som "letat efter fel" på ett negativt sätt! Finns fel skall han självklart hitta dom. Man betalar ju inte en "halv förmögenhet" och så få ett dåligt jobb utfört. Idag besiktigade jag morsans VOLVO S60 (+ nymonterad dragkrok) och fick en mycket trevlig kille. Som alltid är jag beredd att justera strålkastarna om det skulle behövas. I VOLVO:ns fall behöver man ha ett verktyg som jag förstås hade med mig. Varken idag eller annars var det några som helst problem att få justera strålkastarna. Fast man skall förstås ha klart för sig att besiktningskillen har hela makten och litet till i sin hand så ett stort mått av ödmjukhet och intresse för hans jobb är på sin plats. Per L |
|
|
Har också fått strålkastarna justerade på plats på Bilprovningen utav besiktningsmän själva, så du måste ha råkat ut för en särdeles konstig människa. För övrigt, det är mycket man inte ser som lekman, och finns det fel på min bil vill jag definitivt veta det innan något tråkigt händer! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Råkade ut för en "övernitisk" gubbe när jag besiktigade min förra bil (mazda 323f-91) för första gången, bla var bärarmarna bak, både uppe och nere, "genomrostade" -som absolut inte skulle hålla ett år till.. konstigt nog så fick jag inte ens nerslag på dem nån mer gång, dvs 2år till som jag hade den... /mvh Nikke |
|
|
jag får alltid ställa strålkastarna inne på bilprovningen. va in och besiktigade min för 1 månad sen och fick värsta bmw hataren igen. de måste mobba mig eller nått..... iaf så kollade han genom hela bilen under efter glapp när han fick syn på en sprille-ny spindelled. tog bara 15 min innan han var klar där nere. och inte nog med det. han kollade jättenoga på dämpare och grejer uppefrån. huvet var borta mellan hjulet och skärm-kanten. sen var han petnoga med en reflex bak. så den fick jag för.... när han sen skulle kolla värdena åkte han bara ut rakt på grejerna och mätte. inte konstigt att jag fick ombes.. 2 2:or slutade det med för att han va petig och dum. va dit igen med ny reflex och e85 i tanken. bad han gasa på och köra en sväng extra denna gång (va samma kille) å de gjorde han. sprang igenom med 0:ade värden. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.