|
|
|
|---|---|
| har fått problem med før mykje jord fel.det viser sei at jeg får strøm imin tv-monitor og tv-tuner utan at kobla til jord.hur har detta sei??ingen av delarna er koblat i forbindelse med karroserien. | |
|
För mycket jordfel?? Du får minus via skärmen i anslutna kablar, audio/video, ev. antenn osv. Inget "fel" direkt, snarare svårt att undvika. FP |
|
|
hei folke,så lenge det ikkje er noen form for feil så kan jeg vel ikkje ødelegge noen av delene,tv,dvd o.s.v. Tusen takk for hjelpen i alle fall.Jeg vet i vertfall var jorden kommer i från. |
|
|
Det är lugnt. Man bör dock jorda med separat jordkabel, i synnerhet om apparaten drar lite högre ström, typ stereo eller slutsteg. Arean på skärmen i signalkablarna är rätt liten, risk för spänningsfall, störningar och problem annars. FP |
|
| ja, det har jeg gjort men. har hatt størningar i hørlurar og i min originala stereo bmw proffesionel.Jeg var nødt til at fm-modulera for få ljud i min originala stereo.men jeg hadde en gjemn størning i alla høgtalarna og mina trådløsa hørlurar.så jeg koblade ifrån alt og koblade i hop det igjen bara jeg koblade tv-monitor og tv-tuner førseg og diversety antenna før seg, dvd`en får strøm gjennom sigaretttendare.Størningarna kan det var dårlig eller lite strøm eller kanskje størning från annan komponent?Hva tror du folke? | |
|
Vad gäller TV-tuner osv så är strömförbrukningen så liten så om allt funkar med jord via signalkablarnas skärm, och inga störningar, så är det väl bara att köra på. Övriga störningar (generatorstörningar) kan vara jobbiga, oftast beroende på jordslingor, dvs slutsteg/headunit får jord från mer än en punkt, ofta via lågnivåkablar. En jordisolator på lågnivåkablarna kan ofta hjälpa. FP |
|
| Ja,men det høres veldigt bra ut folke,Jeg skal prøva at kjøpa isolator på hørlurararnas signal kabel.Takkar så myket før din stora hjelp du hjelp mei få svar på en massa problem som jeg har undrat på!!takk takk!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.