AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.656

Eftermontera stolsvärme nya X5:an?

Hejsan!

Jag har en X5:a på G till mkt bra pris, bilen har dock inte stolsvärme.
Vet någon om det är fördragna kablar så att man skulle kunna köpa nya sitsar till framstolarna samt en strömställare och hyffsat enkelt koppla på????
Är det en X5 3.0is? Såg en sådan till mycket bra pris för ett tag sedan på Bytbil.com. Har för mig den kostade lite över 400' kr med i alla fall den nödvändiga utrustningen. Mycket bil för pengarna!

Angående värme i framsätena är det säker som du säger att det inte krävs särskilt många tillbehör. Men mjukvaran behöver säkert också uppgraderas och det är kanske lika bra att fråga en BMW handlare direkt. Själv skulle jag inte bry mig om värme i stolarna, använder aldrig den funktionen även om det vanligtvis är standard i bilarna som BMW Sverige tar hem.
Om det är skinnklädsel så är eltrådarna invävda på något vis i skinnet , så då måste du byta ut skinnet det är ganska dyrt.
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Eltrådarna är även integrerade med min sensatec klädsel i X3:an. Det fick jag bittert efara när jag fick en kortis i slingan för ett par år sedan som gjorde att klädseln skadades. Försäkringsbolaget rubricerade detta som en brandskada och ersätter då endast det material som till följd av "branden" skadas. Den komponent som gått sönder och orsakat branden ersättes ej och då BMW integrerat slinga och klädsel var det bara att slanta upp själv. Surt.
snackar vi E70? isf kommer detta bli svindyrt. kabeldragning, prog/kodning montering osv. eftermonterades på x6 på jobbet=50.000:- vet inte på E53
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.