AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.680

Exakt vad görs vid en sk "Master treatment" hos Mr Cap?

Jag har en bmw 530 -05 (silvermetallic) som börjar se ganska tråkig ut. Tidigare har jag skött om bilen helt själv, men på senare (pga sjukdom) har jag inte kunnat hålla efter lacken och insidan, så bilen ser inte kul ut. :-/

Har hört av bekanta som använt sig av Mr Cap att dom är väldigt duktiga och nogranna (vilket passar mig då jag är extremt pedantisk). Hörde även att man får med något slags protokoll vars det bockas av vad som gjorts.
Men min fråga är, vad _exakt_ görs på bilen? Vilka punkter är det som finns med i detta protokoll?

Tacksam för svar.
A och O i allt lackskyddande är underarbetet dvs erfarenhet och kunnande är att föredra...

Poleringen är det som ger djupet och glansen sen är det mest en fråga om pris och smak om man "bara" vill vax eller lägga på ett lackskydd.

Det mindre roll vad systemet heter, det är kunskapen och erfarenheten som gäller för att få till ett bra underarbete...

INGEN fjunig snoris på 19 år har den erfarenheten (även om dom själv ofta tror det...)..

Ett litet studie besök på 20-30 min brukar kunna ge alla svar ( den som inte har tid att lägga 20 minuter på dig är inte intresserad av att få dig som kund heller).

Ett bra proffsvax håller närmare 12 månader , Mr Cap är marginellt bättre, Ditec håller sig verkligen fräscht 18 månader ( som är intervallet mellan återbehandlingarna)

Själv är jag frälst på lackskydd sedan 10 år tillbaka, bara att skölja av och köra- inget plågsamt gnuggande vår & höst

Mr Cap har jag provat 3 ggr; första, sista och enda.....
Ditec har varit bäst för mig

Sök lite på t.ex "Ditec" eller "Mr cap" så lär du ha läsning hela helgen...
Tack för svaret Magnus. Hade tänkt ge just Mr Cap en chans denna gång då jag fått höra så gott om dom.
Har sökt som en galning men inte hittat exakt _vad_ dom gör. Utsidan blir säkert bra, där tvekar jag inte ens, men insidan oroar mig lite. Har tidigare lämnat in bilen på diverse ställen där dom sagt sig gjort "allt" invändigt, men när jag börjat granska har jag då ändå hittat massor med ställen dom inte ens rört.

Ja jag är rätt pedantisk av mig, jag vet. ;-)
Tyckte det lät bra med det där protokollet, men ville veta vad som står i protokollet. Dvs om det verkligen innefattar _allt_ inne i bilen.
tjaaa.... hemsidan säger:

"MasterTreatment™ är Mr CAP's heltäckande behandling av bilens exteriör och interiör. Behandlingen lämpar sig lika bra för nya bilar som för de bilar som rullat några år. På nya bilar verkar MasterTreatment™ förebyggande och bevarar den härliga nybilskänslan. Begagnade bilar kan efter en MasterTreatment™ till och med bli snyggare än i nyskick. Programmet bygger på två av Mr CAP's grundläggande behandlingar - FormulaU™, som är en ytbehandling av bilens lack och NewMatizing™ & UG-2™ för bilens interiör. Förutom lack, textilier och läder behandlas motorrum och bagagerum samt alla yttre och inre detaljer."

"NewMatizing™ & UG-2™

Kostymen tar du till kemtvätten, bilen till Mr CAP. NewMatizing™ är som en kemrengöring för bilens interiör. Den tränger djupt ner i bilens textilier, ingrodd smuts och ”omöjliga fläckar” från mat, dryck, olja och fett avlägsnas. Sedan impregneras de rengjorda textilfibrerna med UG-2™, en ”osynlig överdragsklädsel”, som verkar smutsavvisande så att det blir lättare att dammsuga och hålla den delikata inredningen ren och fin.

Är bilen utrustad med läderinredning får den sin speciella kemrengöring som avslutas med LeatherGard™-behandling, som gör lädret mjukt och smidigt samt förebygger fläckar och sprickor. Alla övriga detaljer i interiören får också sin särskilda omvårdnad. Att bilvärdet dessutom ökar får du på köpet. "

"UG-2™

Efter genomförd NewMatizing™-djupkemrengöring appliceras UG-2™. Mr CAP’s UG-2™-impregnering fungerar skyddande och smutsavvisande. Det blir även lättare att dammsuga och hålla den delikata inredningen ren och fin. Om oturen sedan skulle vara framme med spill och fläckar är det ingen katastrof. Det avlägsnas lätt av dig själv, eller om du så önskar, låt oss göra jobbet. "

Som sagt mycket "mumbo jumbo" med flashiga namn så som jag sa innan be att få komma och kika och låta dom bertta för dig där på plats vad dom tänkt göra för en "NewMatizing™ & UG-2™ " ( vad är fel på "rejäl invändig tvätt"???)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.